Gå till innehåll

HP Recovery


Recommended Posts

Jag har en HP dv7 som jag tidigare bytt systemdisk på. Jag delade upp disken i två delar, 125 GB var, och med hjälp av HP:s recoveryskivorna installerade jag om Vista. Det gick problemfritt. När allt var klart var Vista installerat på den ena partitionen och den andra var tom.

Men disken gick sönder och nu har jag fått en ny på garantin men kan inte få till samma installation. Jag börjar med att koppla disken till min andra dator och dela upp den i två lika stora partitioner 125 GB. Säter i disken i HP datorn och startar upp recoveryskivorna. Men det slutar bara med att mina två partitioner är borta och istället finns där en liten recoverypartition och en stor Vista partition.

Jag tycks helt glömt hur jag gjorde förra gången finns det någon här som kan ge mig lite vägledning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har nu prövat lite olika varianter men kommer inte på hur jag gjorde förra gången. Så det var inte mycket att välja på. Jag installerade Vista med Recoveryskivorna som då naturligtvis formaterade om hela hårddisken. Efter det tog jag bort den speciella recoverypartitionen som skapades och sedan körde jag PC Decrapifier för att få bort några utav alla de onödiga saker som HP tycker måste installeras. Det är massor med program som listas och jag vet inte riktigt vad som kan tas bort och vad som bör stanna kvar. Synd att programmet inte kunde vara lite mer automatiserat.

OK efter det körde jag Partition Master, det som Turbopump föreslog. Så nu har jag återigen två partitioner. Jag har ju ett exemplar utav Acronis True Image som jag använder på min större dator. Tror att jag skall installera det även på den bärbara så jag är beredd om något liknande händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...