Gå till innehåll

Windows 8 Touch guidance


Recommended Posts

Postad (redigerade)

En touch skärm i 24" format verkar ligga runt 1000 lappen dyrare än den gamla sorten. 2500 kr var den billigaste jag hittade.

Kan man hoppas på lägre priser när utbudet blir lite större? Väldigt tunnsått med sådana skärmar hos de olika datorbutikerna när jag rotade runt på nätet efter sådana.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, verkar vara tunnsått. Kollade Prisjakt och det finns ett fåtal runt 2500:-.

Min gissning är att det blir vanligare med All-In-One, exempelvis HP TouchSmart där datorn och skärmen kommer allt i ett. Man kan få en riktigt bra sådan för dubbla skärmpriset, med alla fördelar det innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar pekskärmar i "Desktopläget" med "gamla" program?

Är det enbart specialskrivna/designade för touchskärmar som funkar om man t ex ska trycka på en OK knapp i programmet - kan man då trycka dit fingret - eller måste musen ändå användas för "gamla" program?

Får intrycket att programmen måste vara specialdesignade för att fungera med pekskärm - som det här paketet med diverse program från Microsoft.

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=b152fadd-82e4-4ddb-a46a-aebe49944428

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program och allt i Windows fungerar med touch även om det inte är designat för det. Så för att ta ditt exempel kan du i alla dialogrutor i Windows och alla program trycka på OK-knappen med ett finger eller en penna. Enda problemet kan vara att knappar och menyer i vanliga applikationer är väldigt nära varande vilket gör det svårt att styra med precision.

Touch pack du länkar till är bara en samling spel och skärmsläckare speciellt byggda för touchgränssnitt. Skärmsläckaren "Akvariet" har imponerat många kan jag säga :) Fiskar simmar runt i ett akvarie och när du pekar på skärmen skräms fiskarna och du hör ett autentiskt vattenljud precis som om du skulle stoppa ner fingret i ett akvarie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...