Gå till innehåll

Stulna ikoner


Recommended Posts

VLC har stulit alla Windows Media Spelares ikoner för min flac musik samling. Hur får jag tillbaka dem. Från början så startade VLC när jag klickade på en Flac fil. Nu har jag fått så Media Spelaren startar men jag vill även ha tillbaka den gamla ikonen på alla mina filer.

VLC spelaren var ju bra till andra saker men jag vill inre se dess ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Whenirome, så lätt är det inte. Det är ju det första man gör men effekten blev bara att Windows Media Player spelar upp filerna men ikonen blir kvar och det är ju den jag vill ha bort. Jag tycker inte om den ikonen som mer liknar en trafikkon.

Jag vill ha tillbaka den ursprungliga ikonen!

Jag tycker inte om program som själ ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen rätt. Det är ju rätt program som öppnas. Det är ikonen som är fel.

Fick det rätt nu. Tog bort VLC och de gamla Media Player ikonerna är tillbaka. Skall sedan installera om VLC och vara mer uppmärksam så att mina ikoner inte blir stulna en gång till.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev avinstallerade jag VLC och fick då tillbaka Windows Media Spelares ikoner. Sedan installerade jag in VLC igen men var nu mer uppmärksam på vad som gjordes och då var det ju bara till att kryssa ur de val som stal ikonerna.

Jag tycker att programmakarna borde göra tvärt om. Alltså att den som installerar måste kryssa i för att få programmet att byta ikoner och bli standardprogram för en viss filtyp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...