perk Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Har problem med att ”I Explorer 9” i Win 7 hänger sig dagligen, vet inte vad jag ska göra. Det enda som hjälper för mig är att starta om IE9, ganska irriterande speciellt då min fru betalar räkningar eller liknande . Tacksam för hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Oftast är det något tillägg som inte fungerar ordentligt. Hur fungerar IE om du startar utan tillägg: Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnh3 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Man kan nollställa den till en "fabriksåterställning" ibland kan det hjälpa: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Reset-Internet-Explorer-7-settings Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 (edited) Ja, då inaktiverar man väl de flesta tillägg. Edited August 29, 2012 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Har gjort det nu får se om det hjälper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 Tacksam för mera tips, har fortfarande samma problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 (edited) Man kan prova också om det hjälper att installera Internet Explorer på nytt igen. http://windows.micro...dwide-languages Om det nu inte är speciellt länge sen dom första symptomen började märkas så varför inte testa med göra en system återställning. Skulle de inte hjälpa från normalt inloggat läge så pröva genom felsäkert. I startmenyn - rstrui Hittas även via Kontrollpanelen Edited September 5, 2012 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Tackar för tipsen, men tyvärr så är problemen de samma. Då jag gör systemåterställning så kommer följande meddelande. Det ena från felsäkertläge, de ”okända felen” inom parentes är ju olika men det kanske samma ändå. Fattar inget av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Inte direkt en lösning, men ett sätt att kunna använda datorn så länge är ju att installera en annan webbläsare, Opera, Firefox, Google Chrome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Tack för tipset Cecilia, jag använder faktiskt Google Chrome då jag vill att det ska fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Se om systemfilsgranskaren kan laga något: http://support.microsoft.com/kb/929833/sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perk Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 Systemfilgranskaren hittar heller inget fel, om jag nu gjort rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Jag har också samma problem: IE9 i en burk med Windows7 64bit ultimate nyss omformaterad och installerad hänger sig. I aktivitetshanteraren ser man två iexplore.exe med CPU-användning lika med 0%. Hjulet bara snurrar. Återställning ger inget. Vad tusan ska man göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Har du prövat de andra förslagen i tråden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts