Andreas Stenhall Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Den senaste tiden har det registrerats ett stort antal spamkonton som ibland lyckats posta innehåll. Jag har tightat till den automatiskt spem-kontodetekteringen och lagt till en ny fråga vid kontoregistrering som jag hoppas ska motverka fler spamkonton som besudlar forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Har nog inte hjälpt. Fått en ny under dagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essob Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Har nog inte hjälpt. Fått en ny under dagen Hur många som helst just nu. Sprider sig som löss på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 17, 2012 Author Share Posted November 17, 2012 Japp, det sista jag gjorde verkar inte hjälpa... har nu aktiverat ett plugin till sajten som enligt uppgift ska vara effektivt mot spam-registreringar. Kan dock behöva tweakas en del men det är aktivt från nu. Ska se vad som händer med antalet registreringar, igår var det 137 nya konton och de flesta spam. EDIT: I samma veva som det började här så har det ökat lavinartat även på min Wordpress-blogg (www.theexperienceblog.com)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 17, 2012 Author Share Posted November 17, 2012 Success!! Efter att jag aktiverat anti-spam-pluginet så har 0 nya spamkonton reggats på sajten, drygt 50 har blockerats redan innan registrering. Ska rensa ut alla gamla spam-konton, det blir snabbt hundratals på några dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 Det håller i sig... endast 1 spamkonto har slunkit in sedan pluginet aktiverades, 183 spamkonton stoppade från att registreras! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Kort uppdatering, läget har minst sagt stabiliserats efter att pluginet aktiverades och nu finns det dessutom ännu bättre anti-spamkontohantering i och med uppgraderingen som gjordes strax innan jul. Hittills har 15935 spamanvändare hindrats från att registrera sig och börja sprida skräpinlägg och statusuppdateringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Vad var det som hände för två veckor sedan? Då vällde det in skräp under en natt och morgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Vad var det som hände för två veckor sedan? Då vällde det in skräp under en natt och morgon. Troligtvis ngn som slank förbi trots alla spärrar, kanske var spamskyddet tillfälligt nere för en kort stund och ngn hann slinka igenom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurhagen Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 2 nya spammarkonton idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 3, 2013 Author Share Posted December 3, 2013 Av någon anledning hade licensnyckeln fallit bort ur adminkonsolen! Jag har precis lagt in den på nytt. Spamskyddet fungerar endast om man har en aktiv licens, vilket sajten alltså har. Ska kontakta leverantören och se vad som kan tänkas ha hänt. Nu borde det iaf lugna ner sig med spammare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts