Gå till innehåll

Installationen av Windows 8 slutförs inte: Tillbakarullning sker


starplus

Recommended Posts

Hejsan vänner!

 

Jag köpte i Lördags 12/1 en licens online från Microsoft och fick mail om produktnyckel samt laddade ner Iso-filen och påbörjade installationen av Win 8 men vid slutet av installationen så dyker det upp en skylt som säjer att programmet inte kan migrera och att en tillbakarullning kommer att ske.

Installationen backar tillbaka till Win 7 som den skulle vara innan jag påbörjade uppgraderingen och så lång var väl allt okej, det var väl bara att prova igen (trodde jag) men icke, Iso-filen var borta och likaså fanns inte mailet kvar.

Ringde idag MS-support för att få tillbaka mailet och även länken till en ny nedladdning vilket inte var något problem, mailet kom under tiden jag pratade med dom och att dom även hade fått in flera uppgifter om samma problem som jag hade, d.v.s en tillbakarullning under installation.

Nu ikväll skulle jag prova att installera Win 8 igen men se det var inte det lättaste för då dyker dennna skylt upp (se bifogad fil) så nu undrar jag om det finns någon som kan veta vad problemet kan vara, i annat fall så är det ett nytt samtal till MS

 

post-388-0-05611300-1358282400_thumb.jpg

Vänliga Hälsningar

Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Andreas!

 

Tack för ditt svar

 

Mappen och undermappar du frågade efter hittade jag i papperskorgen och återtällde den för att kunna granska den,

tyvärr innehöll den bara 1 log fil och den sa inte mycket iaf inte för mej

Bifogar den om den kan ge någon vägledning

 

 

Hälsningar Starplus

setupact.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har nu varit i kontakt med supporten via telefon och mail och fick då lite hjälp via en guide som kom på mail, det löste inte hela problemet utan det kom upp ytterligare problem som var betydligt lättare att lösa på egen hand.

Det som hände med guiden var att jag kom längre i installationen innan tillbakarullning men fick då en logg fil som fanns i mapp C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther som jag kunde använda för att rätta till dom problemen som angavs in loggen i andra försöket så genomfördes installationen utan problem.

Om det är okej att lägga upp guiden med länkar till b.l.a MS Offentliga Skydrive för moderator och sajtägare så gör jag det efter klartecken

Kör nu Win 8

 

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Problemet med installationen var att när uppgradering till Win 8 skulle föra över inställningar och program så rullades det tillbaka till början utan att några fel angavs.

Efter en guide som jag fick av MS så kom installationen längre och det skapades en fel-logg som i mitt fall talade om att filer endast hade läsrättigheter och inte kunde flyttas, vid närmare kontroll så hade Administratörsrättigheterna blivit ändrade till en lägre nivå efter att jag bytte till Administrator så gick installationen hela vägen.

I fel-loggen angavs det några MIG-fel samt COX-fel vilket var MIgrations fel och och fel i Context på några ställen men dom fixades med ändringen av rättigheterna.

Guiden som följer är till för en ren start samt omstarter av en del tjänster.

 

Guiden gäller uppgradering från Win 7:

 

Testa följande för att se om vi kan lösa problem med uppgraderingen till Windows 8:


Börja med att starta datorn i det rena läget:

 

1. Klicka på Startknappen.

 

2. Klicka på Sök bland program och filer,skriv msconfig och tryck Enter.


3. Klicka på fliken Tjänster i det nya fönstret.


4. Sätt en bock I rutan Dölj alla Microsoft tjänster, sen klickar du på Inaktivera alla.


5. Klicka nu på fliken Autostart, sen klickar du på Inaktivera alla.

 

6. Klicka nu på Ok och starta om datorn när du blir tillfrågad.


Kör Wufix

 

Gå in på följande sida: http://sdrv.ms/ODye47


Högerklicka på den blåmarkerade wufixv.cmd och välj Hämta (Download) och spara filen till skrivbordet.


När nedladdningen är klar stänger du ned alla öppna program.


Högerklicka på wufixv(.cmd) på skrivbordet och välj Kör som administratör.


Vänta tills att det svarta fönstret har försvunnit.


Starta om datorn.


Kör verktyget för systemuppdatering:


Gå till följande sida:
 

För 64-bit http://www.microsoft...c3-d2c47c6fcffc

 

För 32-bit http://www.microsoft...ls.aspx?id=3132


Klicka på Ladda ner-knappen.

 

Välj att köra filen.

 

Genomför installationen och starta om datorn då den är klar.


Ta bort %LocalAppData%\Microsoft\WebSetup


Klicka Windowstangenten och  R på tangentbordet samtidigt


I rutan som kommer upp ska du skriva %LocalAppData%\Microsoft (Du kan kopiera genom
att markera texten och högerklicka och ta Kopiera och sedan högerklicka i rutan
och välja Klistra in)


I rutan som kommer upp ska du högerklicka på mappen WebSetup och välj Ta bort.


Starta om datorn.


Testa nu att genomföra installationen av Windows 8 genom följande länk:


http://go.microsoft..../?LinkID=262204

 

 

Hoppas detta kan ge lite hjälp till andra som har problem med installationen

 

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...