Gå till innehåll

Problem med ominstallation av Windows 7


perk

Recommended Posts

Min HP dator med win7 har varit seg och hårddisken varit ”ganska” full. När det blivit så tidigare så har jag formaterat (eller vad det heter) om den, med skivan som var med. Då har den alltid blivit pigg, och som den var då den var ny.

 

Nu när jag gjort det, så verkar det som om hårddisken istället fyllts ytterliggare. Den är bara på 500GB och efter öminstallationen är det endast 9,43GB ledigt utrymme.

 

Kan någon komma med tips om vad som kan vara felet, kan det ha med win7 och att det inte verkar finnas uppdateringar till det.

 

Eller kan jag göra något fel, är några år sedan jag gjorde det senast och minnet i mitt huvud är väl inte vad det borde vara. Men det har aldrig varit några problem tidigare då jag gjort det.

 

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för hjälpen Cecilia, nu verkar datorn betydligt piggare  :mellow:

Och jag sparade en del pengar, det var väldigt nära att jag beställde mig en ny dator. Den här gamla burken får duga ett tag till Facebook, banken, fotoforum och tidningsläsande.

 

Men jag funderar på en sak till, det verkar som om det fattas någon eller några dll-filer. Kommer något meddelande vid start, just nu kommer jag inte ihåg vilken det var. Men går det att fixa även det?   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt går det att fixa, ibland genom ominstallation av programmet där dll-filen ingår, ibland genom att ta bort någon rest efter en avinstallation. Du får skriva ner hela felmeddelandena (eller göra skärmdumpar av dem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AccelerometerSt.exe brukar vara ett HP-program som ska upptäcka om den bärbara datorn håller på och ramlar för att då låsa armen i hårddisken så att den inte skadar disken i kraschen.

Leta reda på HP:s webbsidor för support av din datormodell och se om det går att hämta programmet därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det är det programmet. Du kan ju också se om du hittar det på HP:s webbplats så att du kan ominstallera det för att få dit den saknade dll-filen.

Som det är nu fungerar nog inte programmet alls så på det sättet är det ju ingen skillnad att avinstallera det (mer än att du slipper meddelandet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack igen för hjälpen Cecilia, nu slipper jag i alla fall meddelandet som kom upp.

Har dock inte orkat hitta någon ny fil på HP:s sidor, men det verkar som om jag klara mig utan den  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...