JoWa Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 I en äldre dator med Windows 7 Home Premium 64-bit dyker erbjudande om att uppgradera till Windows 10 upp, men med beskedet att processorn inte stöds, se bild. Trots inkompatibiliteten återkommer uppgraderingserbjudandet, uppenbarligen till ingen nytta. Jag inaktiverade så mycket GWX-relaterat jag kunde med Autoruns, men det återkommer ändå. Så vad kan avinstalleras för att permanent slippa detta autostartande program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution fgh_732 Posted August 6, 2015 Solution Share Posted August 6, 2015 Två tips från ghacks: (första länken fungerade perfekt för mig!!) http://www.ghacks.net/2015/06/01/how-to-block-the-windows-10-update-notification-in-earlier-versions-of-windows/ http://www.ghacks.net/2015/06/10/i-dont-want-windows-10-removes-upgrade-notifications-from-windows-7-and-8/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Tack fgh_732. Jag avinstallerade och dolde 3035583, 2952664, 3021917. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Du har kanske kollat att det verkligen stämmer, men om inte så verkar den där utpekningen inte riktigt säker. I ett annat forum var det en med dual-boot, Windows 7 och Windows 8.1, där Windows 8.1 gick bra att uppgradera men i Windows 7 fick han samma meddelande som du. Vilket förstås måste vara nonsens eftersom det är samma processor i båda fallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Nej, jag tror inte att det stämmer. Det är en AMD Athlon 64 3800+ ”Newcastle”. Den stöder SSE2, och några högre krav ställer väl inte Windows 10. Å andra sidan duger Windows 7 den tid datorn har kvar, troligen kortare än den återstående tid som W7 hålls uppdaterat. Datorns ägare och användare är inte överdrivet förtjust i ”onödiga” förändringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts