Exotis Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 (edited) Hej! Jag har glömt koden till mitt användarkonto en laptop men när jag sätter in usbn i datorn och bootar fungerar allt som det ska. Sedan väljer jag språk och klickar på (Install Windows) då står det put in CD/drive och nått med floppy! men när jag formaterar andra datorer med CD Så uppkommer inte detta problem! Jag kan inte formatera nån av hårddiskarna! Eftersom min laptop inte har en CD-room! Edited January 29, 2013 by Andreas Stenhall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Har du eller kan du skapa en bootbar usb med din windowsversion på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exotis Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Jag använder Samma windows som jag har på en cd sen flashar jag in i usb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Fungerar den att boota på usb-minnet alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exotis Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Ja men inte när jag är inne då säger den att jag inte kan formatera nån av de diskarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Vilken version av windows är det? Jag vet inte hur du skapat ditt bootbara usb-minne, men det är bättre att använda program typ Windows 7 USB DVD Download Tool eller WinToFlash för att tillsammans med din windows-cd skapa minnet du använder. Då får du en exakt kopia av din dvd fast i bootbar usb form. Det kan ju vara så att du inte får med allt till usb-minnet, sedan är det också möjligt att det är begränsade rättigheter. Ett tips kan vara att ladda hem en ny .iso från microsoft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 (edited) Om du vill undvika att formatera kan du på olika sätt återställa lösenordet till ditt användarkonto, kika lite på google så hittar du ganska snabbt lösningar för det. http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Edited January 30, 2013 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exotis Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 (edited) Vart trycker jag och går in? Däremot hur gör jag?! Edited January 30, 2013 by Exotis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts