Gå till innehåll

Virusuppdatering funkar inte


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

Blir uppmanad att uppdatera virus/spionprogrammet - Windows defender,

men varje gång jag försöker så avbryts det hela på "halva vägen" . Jag blir upplyst om att jag ska kontrollera

min internetanslutning..

Jag är uppkopplad hela tiden, så jag är inte säker på vad som fattas ??

Realtidsskydd är förbockat, men det hjälper ju föga.

Nån som har nåt tips ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kanske starta om datorn och pröva att uppdatera då, och om det inte fungerar heller så av-installera eller reparera Windows Defender och efter det så försök uppdatera.

 

Lycka till , säg till hur det går.

 

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt plötsligt fungerar allt- dvs att alla röda varningar e borta. Fantastiskkt....

men det hjälpte inte att uppdatera modemet, var tvungen att ta bort det gamla

och åter ladda ner den uppdaterade versionen...och starta om så klart..

Tack Nilsson hälsar Norman :-)

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag "hör" vad du säjer, just nu så uppdateras programmet fortfarande inte, men den röda varningen har försvunnit, samtidigt som programmet är inaktuellt, se bifogad bild - och nog är väl windows defender också ett virus och spionprogram ?

 

men borde så klart ta din ide under övervägande. MEN trots det så är jag ju nyfis på varför det inte fungerar,

det är kanske det som är nog så "intriging"

 

post-10030-0-45445300-1375008979_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är det så Cecilia, men om jag ska anta Ollebulls ide om ESET, så ska ju defender tas bort först innan man installerar ESET,

och jag har kollat "möjligheten", men hittar inte vart jag ska avinstallera defender... om nu det är vad jag borde göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra,, så smart, då gör jag helt enkelt så... gu va ni e häftiga me alla era otroliga kunskaper som ni delar med er av.

Fattas bara hur man får koll på hur man slipper BING, istället får hålla sej till Google, men då blev det ju fel rubrik/trpåd helt plötsligt

:unsure:

tack tack tack.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontroll var ju överord, nu har jag avinstallerat ESET, som verkligen ställde till det. Har nu aktiverat windows defender, men FORTFARANDE så kan det inte uppdateras korrekt ?? Sååå nån kvar vid datorn så här dax på fredag em....som möjligen har en ide...

post-10030-0-98590800-1375454506.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som sagt aldrig haft det problemet med Nod32 i Windows 8 det har tuffat på som vanligt. Men nu har jag inte Windows 8 har Windows 7 och Nod32 funkar likabra där som i då jag hade Windows 8.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kära nån vad det fixade sej !!! Att det ska va så märkvärdigt att få det hela att fungera.

Med tanke på det utförliga felmeddelandet så trodde man ju inte att det skulle gå så smärtfritt

att uppdatera från "annat håll"

Tack Tack för tipset/ hjälpen, önskar er en trevlig helg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, jag fick också upp den informationen - samma som du, men nu orkar jag inte hålla på med detta mera

eftersom jag fått Windows defender att snällt uppdatera sej, som det ju inte gjorde innan.

Nu ska jag istället intressera mej för att hitta en resa till solens land (Spanien) trots det Svenska högtrycket B)

Önskar dej en fin kväll !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...