Gå till innehåll

Någon som fått den skarpa uppdatering av windows 8.1 via update?


Jerry Berglund

Recommended Posts

Fick ingenting. Visade sig att eftersom jag installerat windows 8.1 preview via ISO-fil nu andra gången, så vart det då en pro-version, och den måste man då köpa linsence för. Suck. Så har fått återställa till windows 8 (igen) och har nu återigen samma helvete att få ner alla uppdateringar, för att då kunna få windows 8.1 uppdateringen. ALltså på 5 timmar har jag bara fått 15 uppdageringar utan 82 uppdateringar. Och sedan vill Windows Store uppdatera 33 appar, och ingen uppdateras, utan allt står bara å tugga å tugga å tugga.... jag blir fans förbannad på skitwindows 8. Förra gången tog det nästan 1 hel dag innan jag fick datorn klar med alla uppdateringar. Nu har jag som sagt hållit på i ca 5 timmar.

Redigerad av Jerry Berglund
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som dom dragit in den igen. Jag har 3-4 personer som hört av sig och också fick bootloop på sina datorer...eller de t o m bara stannade och vid omstart fanns inget os. Undrar om det är slump eller om det är ms-relaterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett tips av ms...om man får problem att installera 8.1 via Store och datorn gör en "rollback" med ett felmeddelande. Innan installationen av 8.1 starta MSConfig, dölj Microsoft tjänster så att bara tredjeparts syns i listan. Bocka av alla gör sen samma i autostart. Därefter välj att starta om senare. Låt 8.1 installera... se till att tjänsterna startar efter installationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trick för att ladda ner Windows 8.1 ISO fil. Jag har testat och det fungerar.

http://www.eightforums.com/installation-setup/33164-how-download-windows-8-1-iso.html

Windows 8.1 - Upgrade To from Windows 8 or 8.1 Preview

http://www.eightforums.com/tutorials/32995-windows-8-1-upgrade-windows-8-8-1-preview.html?filter[1]=General Tips

Ren installation:

http://www.eightforums.com/tutorials/2299-clean-install-windows-8-a.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade en ISO bara för att testa. Har själv WZT ISO n  :D

 

Jo, den har legat på disk ett tag. Nu gäller det bara att hitta ett sätt att göra en "clean install" med uppgraderingsnyckel. Har aldrig lyckats med det, trots diverse guider. Har iofs inte jobbat ihjäl mig på det heller...   :P

Har fått telefonaktivera de få gånger jag försökt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gäller det bara att hitta ett sätt att göra en "clean install" med uppgraderingsnyckel.

Jag gissar att du menar installation på en helt tom hårddisk.

Har inte testat med 8'an men funkar det inte likadant som med 7'an att man kan köra installationen 2 gånger?

Första gången går den in men kan inte aktiveras för att den klagar på att det är en uppgraderingslicens.

Andra gången kan den även aktiveras, den är inte så smart att den fattar att man installerade den ovanpå sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du menar installation på en helt tom hårddisk.

Har inte testat med 8'an men funkar det inte likadant som med 7'an att man kan köra installationen 2 gånger?

Första gången går den in men kan inte aktiveras för att den klagar på att det är en uppgraderingslicens.

Andra gången kan den även aktiveras, den är inte så smart att den fattar att man installerade den ovanpå sig själv.

 

Har testat just det, men inte lyckats. Och jo, clean install är för mig en ren oformaterad disk. Har sett både inställningar och annat dyka upp automagiskt i nyinstallationer där man inte blåst disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, den har legat på disk ett tag. Nu gäller det bara att hitta ett sätt att göra en "clean install" med uppgraderingsnyckel. Har aldrig lyckats med det, trots diverse guider. Har iofs inte jobbat ihjäl mig på det heller...   :P

Har fått telefonaktivera de få gånger jag försökt.

Det problemet har jag aldrig haft. Har använt uppgraderings nyckel (139 kr) ca 10 gånger utan problem.

Givetvis med en riktig ISO fil. Jag brukar även lägga en ei.cfg fil i sourses mappen för att slippa skriva in nyckel. Konstigt nog kan man inte använda Win 8 nyckel när man installerar 8.1 utan antingen använda sig av ei.cfg filen eller en windows 8.1 generic keys. Du måste givetvis aktivera med egen nyckel.

Core: 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT

Professional: XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB

OBS endast för installation ej för aktivering

Skriv följande i anteckningar och spara som ei.cfg så får du välja vilken version du vill installera, Core eller Pro

[EditionID]

[Channel]

Retail

[VL]

0

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...