Gå till innehåll

Jag behöver directx 9 på min dator


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Ngn har som vet hur jag kan installera directx 9 pa min dator....

 

Jaha varför behöver du detta nudå?!

Eftersom du inte skriver vilket program som påstår detta, känns meningslöst att ens vidareutveckla det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Läs här under andra stycket:

 

http://support.microsoft.com/kb/179113/sv

Hej

Är det allt man behöver göra?,innan hade jag windows 7 och då jag installerade skvan för grafikkortet är jag nästan 100 på att den också la in directx 9,kan man annars installera directx9 och använda kompatibiltetsinställningar?

Redigerad av shysstkille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej

Är det allt man behöver göra?,innan hade jag windows 7 och då jag installerade skvan för grafikkortet är jag nästan 100 på att den också la in directx 9,kan man annars installera directx9 och använda kompatibiltetsinställningar?

 

Du får la prova........ det kostar inget. :ph34r:  

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa spel startar inte ens om inte DirectX 9.0b eller 9.0c finns installerat, oavsett om det är XP, Vista 7 eller 8... så "shysstkille" är inne på helt rätt spår! Helt harmlöst att installera! Installationspaketet lägger in väldigt få filer om du har t ex Windows 7... men det räcker för att spelen ska starta.

Här har du länken!

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=34429

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vissa spel startar inte ens om inte DirectX 9.0b eller 9.0c finns installerat, oavsett om det är XP, Vista 7 eller 8... så "shysstkille" är inne på helt rätt spår! Helt harmlöst att installera! Installationspaketet lägger in väldigt få filer om du har t ex Windows 7... men det räcker för att spelen ska starta.

Här har du länken!

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=34429

 

Jodå, men sedan många år tillbaka använder vista/win7 DX11.

Om det är nåt program som kastar upp en skylt; "DX9 saknas" så beror detta på nåt,

och skon klämmer inte på DX9. Jag tror den letar efter DOS.622, vilket inte finns, därav kommer skylten om "DX9 saknas" upp. 

 

Att skriva över eller lägga jämte en gammal DX9 över en DX11 innebär stor risk för krasch/buggar.

DX9 b/c låg redan i XP, och behövdes till Win2000/98

 

Har han tur kan spelet starta om han kör kompläge ->  "XP-mode"

 

Edit: Han har Win 8.1, lyckas han få in DX9 på den, som inte tål nånting, så blir det nog "gonatt", jag håller för öronen  ;)

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att om man installerar DirectX 9.0c över 11 så nedgraderar den ingenting alls utan bara kompletterar med de enstaka filer som krävs för att ett visst spel ska fungera. Jag har gjort det på Windows Vista, Windows 7, Windows 8 och Windows 8.1... fungerar precis som det ska!

När felmeddelandet kommer upp i diverse spel så är det oftast inte så generellt som "DirectX 9 saknas" utan något i stil med "Det går inte att starta programmet eftersom d3dx9_35.dll saknas på datorn. Försök att installera om programmet för att lösa problemet". Oftast räcker det att vissa av dessa filer kompletteras med en installation av DirectX 9.0c. Microsoft själva hänvisar till programmet "DirectX End-User Runtimes" men i slutänden har det samma effekt som det jag föreslår... man får några utdaterade DirectX 9-filer installerade i datorn som har absolut ingen effekt över någonting... men spelen startar!
 
Än idag så släpps det nya spel som installerar DirectX 9.0c, eller de få filer som saknas, utan att ens påvisa det under installationen. Även andra program gör detsamma, bl a Skype och Windows Live Essentials.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att om man installerar DirectX 9.0c över 11 så nedgraderar den ingenting alls utan bara kompletterar med de enstaka filer som krävs för att ett visst spel ska fungera. Jag har gjort det på Windows Vista, Windows 7, Windows 8 och Windows 8.1... fungerar precis som det ska!

 

Okej, om det fungera för dej så kan det ju fungera för honom också.

Jag minns iaf. alla krascher jag (å alla andra) hade under denna tid, i början på -00 när man la in DX9 separat.. huuu så jobbigt.

 

Men det hade varit intressant om han kunde tala om efter alla tips om det starta?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns iaf. alla krascher jag (å alla andra) hade under denna tid, i början på -00 när man la in DX9 separat.. huuu så jobbigt.

 

Jo, när DirectX 9 kom så var det ett rent h**vete. Det var väl först när DirectX 9.0b kom som det började fungera som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför talar du inte om hur det går med dina problem?

Folk som lämnar support vill ju i sin tur veta, det heter "ge å ta"

Hej

Anledningen till att jag inte har berättat är att jag själv inte har lyckats testa det än då jag har kört fast med installationen av windows 8,så snart jag har sparkat igång burken med windows 8 i så ska jag prova och då med glädje berätta om och hur det funkar!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Anledningen till att jag inte har berättat är att jag själv inte har lyckats testa det än då jag har kört fast med installationen av windows 8,så snart jag har sparkat igång burken med windows 8 i så ska jag prova och då med glädje berätta om och hur det funkar!

 

Men hallåå..? Så du har inte provat hux flux nu?

Varför frågar du då varför inte spelet startar i Win8.1, och sedan påstår att du inte har Win8..?!

Av det du skriver i alla dina inlägg i tråden, framgår det klart att du inte får igång det i win8.

 

Jag vet inte om du driver med oss, men dina frågor blir en aning oseriösa, och man tappar intresset att svara dej.

Eller är det som så att du sitter å micklar sönder datorn, för att ställa massa frågor och på så sätt hålla en social kontakt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallåå..? Så du har inte provat hux flux nu?

Varför frågar du då varför inte spelet startar i Win8.1, och sedan påstår att du inte har Win8..?!

Av det du skriver i alla dina inlägg i tråden, framgår det klart att du inte får igång det i win8.

 

Jag vet inte om du driver med oss, men dina frågor blir en aning oseriösa, och man tappar intresset att svara dej.

Eller är det som så att du sitter å micklar sönder datorn, för att ställa massa frågor och på så sätt hålla en social kontakt?!

Hej

Först en fråga,skämtar du med mig?,tror du att jag sitter och pillar sönder datorn för att sedan ställa en massa frågor och på så sätt skapa en social kontakt?,jag har betydligt roligare och viktigare saker för mig än att sitta pilla sönder den för skoj skull.

Då jag skrev och frågade om direct x hade jag lagt in windows 8 på min dator men då jag inte hade en laglig version och problem att aktivera den så la jag in windows 7 igen,några dagar senare så pratade jag med min bror och han hade en laglig på nyckel till windows 8 som han inte använder så då fick jag den och därmed la jag in windows 8 igen,du behöver absolut inte svara mig på mina frågor om du finner dom oseriösa eller om d tror att jag sitter och driver med er.

 

ha en fortsatt trevlig dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför kan ni inte vara tydliga från början. köraa med ogiltiga program, hur i he........!!!! ska ngn kunna hjälpa er.

 

EN STOR ELOGE TILL ER SOM FÖRSKER HJÄLPA OSERIÖSA FRÅGESTÄLLARE

 

efter mer än 70 (obs född 1940 under krig) levnadsår begriper jag inte hur ni ungdomar resonerar, fusk med W7/8 eller vad ni har, sluta att köra med hackade program.

 

kommer inte att lägga mer krut här,

 

Marion :), hjälp inga med ogiltiga program/hackade, ställ frågan är det ett lagligt/betalat program

 

o du shysstkille för in i HEEEEE!!!

lär dig att så småniongom kommer det fram att du använder hackade program

 

men en JÄTTE stor eloge till MARION som försöker hjälp snåljåpar

 

Oldman b 73 år ung

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

varför kan ni inte vara tydliga från början. köraa med ogiltiga program, hur i he........!!!! ska ngn kunna hjälpa er.

 

EN STOR ELOGE TILL ER SOM FÖRSKER HJÄLPA OSERIÖSA FRÅGESTÄLLARE

 

efter mer än 70 (obs född 1940 under krig) levnadsår begriper jag inte hur ni ungdomar resonerar, fusk med W7/8 eller vad ni har, sluta att köra med hackade program.

 

kommer inte att lägga mer krut här,

 

Marion :), hjälp inga med ogiltiga program/hackade, ställ frågan är det ett lagligt/betalat program

 

o du shysstkille för in i HEEEEE!!!

lär dig att så småniongom kommer det fram att du använder hackade program

 

men en JÄTTE stor eloge till MARION som försöker hjälp snåljåpar

 

Oldman b 73 år ung

 

Njaaa, jag är med dej nästan hela vägen.

Jag är ingen moralpolis, så för mej får han köra "pirates". Men då skall han säga det. Varför?

 

Det blir väldigt fel när han ljuger, eller mörklägger det hela, han döljer sin piratkopia, och säger:

 

citat:

"jo jag har provat att installera i det men det var ingen större framgång.."

 

Alltså, han påstår att DX9 inte hjälpte honom, medans sanningen var en annan, valideringen stoppa honom.

Han lurar sina trotjänare, som i sin tur vill veta av egetintresse.

 

 

 

 

 

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En gång för alla:

DirectX9c fungerar utmärkt i både Windows 7, 8 och 8.1. Har ett flertal spel, både The Sims 3, ETS (Euro Truck Simulator), OMSI, och en hel radda andra som kräver DirectX 9 och som fungerar utan knot i Windows 8.1. Så det slutgiltiga svaret är att DirectX 9c fungerar med både WIndows 8 och 8.1.

Om inte, så är det något annat som spökar, troligtvis som någon annan var inne på, icke legalt inköp av programvara/spel.

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...