Gå till innehåll

Uppdatering Windows 8,1 2014-04-08


Lasse B

Recommended Posts

Har nu fått det bekräftat:

Från en Microsoftmedarbetare via supportforumet:

Microsoft has now suspended the Windows 8.1 update until the problem is resolved. Good news and bad news. At least we know they are working on it. We have to relax until they find the solution

Mer info:

http://www.infoworld.com/t/microsoft-windows/microsoft-removes-windows-81-update-wsus-update-servers-240129

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått det bekräftat:

Från en Microsoftmedarbetare via supportforumet:

Mer info:

http://www.infoworld.com/t/microsoft-windows/microsoft-removes-windows-81-update-wsus-update-servers-240129

 

Fast den där länken gäller ju från WSUS-servrar. Jag har inte sett något om att den dragits tillbaka från Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äuhm... ok? Låter länken ligga kvar men citatet kommer däremot direkt från ett pågående supportärende hos Microsoft. Tydligen har de olika problemen med kraschade installationer med samma fel att göra.

 

Ser nu att den fortfarande ligger på Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet supportärenden ökar och nu har problemet börjat visa sig på flera tech-sidor.

 

Citat från Microsoft
 

We are currently investigating Error 80073712 when installing KB2919355. Our escalation agents are actively engaged with many of the posters in this thread to help identify the root cause of this error. The information you are providing is very helpful in aiding our investigation. Please check back for an update when a cause and resolution have been determined.

We thank you for your patience and apologize for any inconvenience

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej alla glada.

Fick en uppdatering i kväll, KB 29 19 355, någon mera som fått denna, undrar vad den skall rätta till eller göra.

 

Men sen ett mysterium för mig ??

När jag tittade i uppdateringshistoriken, så stod det att uppdateringen lyckades KB 29 19 355, 2014-04-16.

När jag sedan går in och tittar på installerade uppdateringar, så står det KB 29 59 977 installerad den  2014-04-16 ??

Vad kan detta vara ????

 

Inte en siffra rätt, och det är det enda som kommit i dag 2014-04-16, normalt brukar det ju inte komma någon en onsdag.

Jag som amatör skall nog inte bry mig så mycket, men funderar ändå vad det betyder.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

355 är ett helt paket där andra uppdateringar är inkluderade. Nu har MS börjat fälla in ytterligare paket i 355 och det är dom du troligen fått. Detta kladd är ett av flera kommande sätt att få rätt på installationsproblemen som tagits upp tidigare angående Update 1. Dom är långt från lösta för alla.

Mvh Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet supportärenden ökar och nu har problemet börjat visa sig på flera tech-sidor.

 

Citat från Microsoft

 

 

Nu har det kommit en work-around som hjälper de flesta enligt Microsoft, se http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-windows_install/kb2919355-windows-81-update-fails-800f0092-and/4d4d23a3-695a-4bd4-b340-d2ce9c75919d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...