Gå till innehåll

Hur flytta Outlook-data och ändra sökvägar?


Recommended Posts

Behöver flytta Outlooks (2010) lagarade data (email, bifogade filer, kalender, kontakter, anteckningar och kanske något mer) till en annan hårddisk för att frigöra utrymme på C-disken samt ändra sökvägar så att Outlook i fortsättningen sparar på det ställe dit filerna flyttats. Någon som vet hur man kan åstadkomma detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex: Men då får jag väl vara en fil som kan användas i andra program? Den jag har ligger väl kvar där den är?

 

Undrar förresten hur programmet skulle reagera om jag helt enkelt bara kopierar över hela Outlookmappen under App Data/Local/Microsoft till D-disken och sedan tar bort den? Kommer Outlook då att fråga efter sökväg, så att jag kan ange den nya eller kommer Outlook bara att vägra samarbeta? Troligast är väl det sista, men är lockad att försöka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade detta och Outlook gick med på att flytta epostfilen (bara att ta bort den sparade 25 % av hårddisken), men nu har Outlook bytt namn till Outlook (2) och det går inte att skicka och ta emot epost, så jag antar att det finns något slags spärr mot att lägga Outlookmaterial på annan disk än C-disken. När jag försöker skicka och ta emot påstår programmet att det inte går att öppna outlookdatafilen. Det är förvånande att just den saken krånglar, eftersom det i de avancerade inställningarna för skicka och ta emot står att det är inkorgen i Outlook(2) som de nya data skall levereras till.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte tillbaka och nu verkar allt fungera igen, förutom att namnbytet till Outlook (2) verkar ha permanentats. Hittade i alla fall ett par äldre epostfiler som jag tog bort på C-disken och på så vis sparade 6 GB. Nu har jag 18,7 GB totalt mot ca 4,5 GB när jag började rensa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...