Gå till innehåll

inget på win update!


Byvander

Recommended Posts

hade först inte ikonen vid klockan, men så hämtade jag ner fixen här och körde då

long method och fick då ikonen och fyllde då i min email adress osv...

och tryckte på "ok, meddela mig när det är klart" och så fick jag ett mail..

så långt helt ok...    går jag sen in på windows update så visas det ingenting,

det ser ut som det brukar och söker jag efter uppdateringar så finner den inga.. mycket märkligt...

 

 

vad ska jag göra?

 

 

// Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta, det är väldigt många datorer som står i kö för att bli uppdaterade och alla kan omöjligt hämta uppdatering direkt. Tänk som med en vanlig Windows-uppdateringar, det kan ibland dröja några timmar eller någon dag innan dessa börjar uppdateras.

 

Jag kommer att vänta några månader själv för då kanske man slipper problem med uppgraderingen. Alltid några buggar som hinner rättas om man väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har lyckats få ner det och installerat, men nu saknar jag ljud...

någon som har en lösning på detta?

 

kan då tillägga att jag har en laptop med namn:

 

Asus F550J

 

om det är om någon skulle undra.

 

// Byvander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

har en där... pci styrenhet för enkel kommunikation...

men den hade jag som guling i windows 8.1 också och då hade jag ljud..

 

kollade länken du gav, men hittade inga ljud drivrutiner där för windows 10..

men ska prova att installera om drivrutinen som är för win 8.1 och så får vi se

vad som händer..

 

 

// Byvander

Redigerad av Byvander
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att söka på   " conexant smartaudio hd " det verkar många som har det problemet.

Microsoft själva säger att det är inte säkert att det finns drivisar för alla datorer ännu när det gäller W10.

 

Så kolla runt på nätet och/eller ta kontakt med ASUS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får göra det :)

 

men en annan fråga...

hämtar nu ner windows 10 x64 iso filen och ska lägga den på skiva

det jag då undrar är om man måste lägga in windows 8.1 först eller kan man göra

en clean install på windows 10?

 

och om inte.......

om jag då lägger in windows 8.1 först måste jag hämta allt på windows update först innan jag

installerar windows 10? eller kan jag installera det direkt ovanpå?? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F550JD eller F550JK?

 

På Asus hemsida under 8.1 64 bitars hittar du ljud... det funkar i Windows 10.

 

Hade problem med min Asus under en del av Preview-tiden. Ljudet installerades men det la sig som hörlurar istället för högtalare per automatik. Körde jag in Windows 8.1 drivisarna så funkade det.

 

får göra det :)

 

men en annan fråga...
hämtar nu ner windows 10 x64 iso filen och ska lägga den på skiva
det jag då undrar är om man måste lägga in windows 8.1 först eller kan man göra
en clean install på windows 10?

 

och om inte.......
om jag då lägger in windows 8.1 först måste jag hämta allt på windows update först innan jag
installerar windows 10? eller kan jag installera det direkt ovanpå??

 

Första gången måste du installera 8.1... därefter ska det gå att göra en Clean install.

 

Nej! Du behöver inte uppdatera Windows 8.1... endast om du kör Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, men det löste sig..

körde en ominstallation på windows 8.1 och la sen

windows 10 sen direkt ovanpå då funkade det fint, så nu funkar allt :)

 

men en fråga, hur stänger jag av touchpaden?

provande med fn+f8 och f9 men funkade inte som det gjorde i windows 8..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Är ny på detta forum. Försöker uppgradera till 10:an, och har nu 17 misslyckade försök i Update. Jag förstår att det tar tid när 190 miljoner maskiner står på kö, men min fråga är helt enkelt: Vad är det som har misslyckats? Kan jag ta bort något, t.ex. en drivrutin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej! Är ny på detta forum. Försöker uppgradera till 10:an, och har nu 17 misslyckade försök i Update. Jag förstår att det tar tid när 190 miljoner maskiner står på kö, men min fråga är helt enkelt: Vad är det som har misslyckats? Kan jag ta bort något, t.ex. en drivrutin?

Välkommen Taxileffe. 

 

Jag kan ha fel men jag tror det kan vara enklare att strunta i Windows update och själv ladda ner Windows 10 istället. Se tråden Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor för mer information. Det mesta står sammanställt i första inlägget. Det är i alla fall så jag gjort. 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Taxileffe. 

 

Jag kan ha fel men jag tror det kan vara enklare att strunta i Windows update och själv ladda ner Windows 10 istället. Se tråden Windows 10 RTM uppgradering och övriga frågor för mer information. Det mesta står sammanställt i första inlägget. Det är i alla fall så jag gjort. 

Det var raskt svarat, tack för det.

Jag har läst många goda råd, men ingen har förklarat vad som misslyckats, och varför. Har något misslyckats, vill man ju veta vad man kan göra åt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej! Är ny på detta forum. Försöker uppgradera till 10:an, och har nu 17 misslyckade försök i Update. Jag förstår att det tar tid när 190 miljoner maskiner står på kö, men min fråga är helt enkelt: Vad är det som har misslyckats? Kan jag ta bort något, t.ex. en drivrutin?

 

Tyvärr är det nog så att endast Microsoft har svaret på din fråga om varför din uppgradering misslyckas.

Informationen har varit sparsam från MS sista dagarna. Den informationen jag har hittat är att servrarna inte hinner med.

Dessutom genomförs uppgraderingarna i etapper. Exakt vad dom menar med det vet jag inte. Men det har ju talats om att

hela förloppet med uppgraderingarna  skulle ta flera veckor i anspråk.

Du är absolut inte ensam att ha det här problemet. Det enda jag kan föreslå är att följa Nicklas råd att ta hem en ISO fil.

Så slipper du alla problem. Jag önskar dig också välkommen till forumet B) 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var raskt svarat, tack för det.

Jag har läst många goda råd, men ingen har förklarat vad som misslyckats, och varför. Har något misslyckats, vill man ju veta vad man kan göra åt detta.

 

Meddelanden om misslyckad uppdatering kom (för en del) redan innan Windows 10 hade släppts, dvs det mesta var på plats men någon liten fil saknades och när det var dags för just den datorn att uppgraderas kom den saknade filen och uppgraderingen lyckades. Om det är den orsaken eller annat kan kanske utläsas av felkoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...