Gå till innehåll

Recommended Posts

Har fått en märklig bug i min bok som skall lämnas till tryck om bara några dagar. På utskrift syns den som en avstavning mitt på en rad med ett långt mellanrum mellan orddelarna. I filen är det avstånd mellan ord och markören försvinner vid eller nära avståndet. Det blir ingen skillnad för att jag visar dold text m.m. Det extra utrymmet på raden som buggen skapar är ändå tomt. Det hjälper inte att to bort text eller ens ett helt strycke. Bugen dyker upp på samma rad i alla fall.

 

Har Windows 2010 och Office Standard 2010, 64-bitarsversionen. Boken är på drygt 400 sidor och drygt 700 tecken med blanksteg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte igen problemet och är inte riktigt med på vad som händer, men kan det här hjälpa: http://superuser.com/questions/674275/how-to-remove-extra-spacing-between-words-in-word-2010. Finns lite olika förslag. 

 

Annars kanske räddningsplankan "Hämta format" kan hjälpa? Klicka i en text som fungerar bra, klicka på penseln och "måla" över det stycke som krånglar.

 

mvh Britt T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...