Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Sir_N

Kan inte klistra in HTML från en webbsida

Recommended Posts

Jag brukar annonsera om föreningsaktiviteter på föreningens webbsida och dessutom skicka ut mejl till medlemmarn i vissa fall.

Då brukar jag bara kopiera text och bild(er) på webbsidan och klistra in dem i ett nytt mejl i Thunderbird. Det har funkat i flera år, när jag i går gjorde samma sak, så blev endast ren text (plain text).

Jag har kollat igenom inställningarna och ser inget avvikande. Under kontoinställningar är det valt HTML, jag har inte angett någon mottgare när jag klistrar in, så det är inte "mottagaren accepterar inte html" som stökar till det.

Känns som om någon av de senaste uppdateringarna är orsaken, jag har inte ändrat något i mejlprogrammet på sistone.

Någon som märkt något liknande eller har ett förslag på lösning?

/Sören

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      Mozilla Thunderbird

Portabel version (PortableApps.com)
    • Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Önskar/hjälp tips på tillägg till Thunderbird för backup av e-postkonton. Är ute efter någon som tar backup på inställningar osv. Någon???
      TACKsam för hjälp!!!
    • Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Har fått problem med Tillägget "Thunderbird Conversations" till Thunderbird. Den gemensama inkorgen visar inte längre alla e-post konton som finns upplagda i Thunderbird.

Har provat att avinstallera Thunderbird Conversations utan framgång. Har oxå provat att avinstallera Thunderbird och Thunderbird Conversations utan framgång.

Installerade tillägg för utom Thunderbird Conversations
      Adblock Plus
      Contact Tabs
      Firesizer
      gContactSync
      ThunderCal

Tacksam för hjälp/idéer på vad som kan vara tok!
    • Av Sir_N
      Hej!

En bekant fick problem med att det plötsligt inte  gick att hämta mail (IMAP) med Thunderbird, det föregicks av meddelande om misstänkt olovlig inloggning på kontot. Det har hela tiden gått bra att logga in via webbmail.

Nu har jag inte sett vad som hänt hela tiden, men ett av meddelandena är enligt bif "Säkerhetsundantag".

Sedan kom "Meddelande från kontot". Vi har provat olika alternativ som föreslås på länken i bilden: http://support.google.com/mail/accounts/bin/answer.py?answer=78754 Men inget har hjälpt.

Nu plötsligt kommer meddelande enligt "Ett fel inträffade". (E-postadressen xxxx@kotten.ac är min bekants andra e-postadress och även e-postadress för återställning hos google.)

Hon har bytt lösenord på sitt googlekonto, webbmail fungerar fortfarande ok.

Jag har avinstallerat Thunderbird, raderat kvarvarande T-bird-mappar och filer samt gjort en nyinstallation av T-bird.

Jag har själv ett gäng gmail-adresser, men aldrig haft några sådan problem.

Tacksam om du har en hint om vad som kan göras!

Sir_N

• Av gurran97
      Hej, jag och några kompisar har precis skapat ett UF-företag som ska skapa hemsidor till mindre företag och organisationer. Vi står dock rätt stilla då vi inte vet riktigt hur vi vill ha designen på vår sida. Vi har även funderingar på loggan. Vår nuvarande sida ligger för tillfället uppe på  http://oskar-olsson.ostersjo.nu/index.html   som test. Nu till min fråga, skulle någon vänlig själ vilja ge lite kritik och tips på vad man kan göra snyggare och bättre med själva huvuddesignen? Vi kommer under veckan även att lägga in information om allt, men för tillfället är det bara de stora grejerna på sidan vi behöver tips på. Om ni vill får ni även jättegärna tipsa om hur vår logga kan se ut. Ni kan även skapa en snabb logga om ni vill, då vi har bristande kunskaper inom den biten. Vi läser för övrigt webbutveckling 1 andra året på gymnasiet.

Tack på förhand!
    • Av Ängegärd
      HEjSann & hallå!!!
      Som rubriken säger så visar inte Thunderbird all mail som kommer "IN" i Thunderbird i den gemensamma inkorgen.

Man ser att posten kommit i den egna inkorgen för den specifika kontot, men den visas inte den gemensamma.

Har ett gäng olika e-post adresser och det är bara på ett av kontona som den inte vissa mailen i den gemensamma inkorgen.

Har letar runt och letat efter någon inställning som är tok men har inte hittat något som jag kan styra detta.

Någon som har en syssning på vad som kan vara tok???

Använder Thunderbird, 24.3.0