Gå till innehåll

[ LÖST ] Temp - mapp


Lasse B

Recommended Posts

En petitess bara.

 

Såg att det hade skapats en Temp - mapp under C /  användare.

Kan man ta bort en sådan ??

Lägger markören på den, tom mapp står det ??

 

Högerklickar, kollar egenskaper, följande står det.

Storlek 4,63 mb ( 4 857 856 byte )

Storlek på disk   ( 4 857 856 byte )

Innehåller 4 filer 4 mappar

 

Ingen viktig grej, bara undrar.

 

Lasse B

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tumregel så brukar man kunna ta bort *temp-mappar utan att det påverkar något. Det som hade fått mig att låta bli i ditt fall är det faktum att den innehåller fyra dolda mappar... Testa att flytta mappen till en annan disk eller t ex ett usb minne, eller varför inte döpa om den? Behåll det några veckor och se om allt rullar på, därefter kan du kassera mappen. Å andra sidan... tar det inte upp någon plats så kan du låta det vara. Det kommer troligen skapas en ny mapp med tiden och då är allt gjort i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle låta bli. Helt enkelt av anledning att windows 10 visat sig vara något helt annat än tidigare windowsversioner där man med jämna mellanrum kunde "rensa" temp-filer, mappar och annat med e.x. program som CCleaner. En rensning i windows 10 kan få förödande konsekvenser (självupplevt) och tvinga fram ominstallation. Jag är delaktig i windows 10 insiderprogram och lägger ofta in nya versioner, Ibland har jag upplevt så mycket konstigheter i samband med det att jag trott att det följt med någon "liten djävel", trojan eller liknade i installationen. Så vad ni gör rör inga temp-mappar. :ph34r:  :ph34r:     

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Helt rätt.

Kommer inte ett ta bort något, funderade bara.

Som jag skrev, egentligen en petitess.

Bra att veta, så slipper man fundera någon annan gång.

Tackar, för bra svar.

Man lär sig alltid något nyttigt och bra saker på forumet.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du känner att du nödvändigt behöver rensa bort onödiga filer så har ju även windows 10 den s.k. "diskrensningen" som finns inbyggt under tillbehör "systemverktyg". Det är windows eget rensverktyg så det skall vara riskfritt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att rensa tempfiler med CCleaner är inte OK längre?

 

Det finns uppenbarligen delade meningar kring det... personligen kör jag CCleaner precis som tidigare och har aldrig haft några problem med ett ostabilt system. Jag skulle rekommendera dig att göra en manuell återställningspunkt och därefter testa för glatta livet. Funkar det efter omstart så vet du att det fungerar för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag rensar med CCleaner, inga problem med, det var Mappen  för mig som det handlade om.

Har använt CCleaner länge för att ta bort tempfiler med mera, har aldrig haft problem med det.

 

Däremot har jag slutat med att använda CCleaner till registret, det verkar mera vanskligt.

 

Ha en bra dag.

 

Lasse B

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...