Svendus Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Hej Efter uppdatering av vår Windows 10 arbels Dator med Anniversary update måste vi tyvärr avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och Windows får söka efter ny maskinvara och installera drivrutinen efter varje omstart för att Utforskaren skal svara är där någon här som haft liknande problem tror vi har provat det mesta här är lite av senaste historiken från MS support forum Signerade Drivrutinen som körs nu är GeForce Game Ready Driver Version: 375.95 Versionsdatum: 11/18/2016 Signerade drivrutiner som finns på datorn Tacksam för svar Hälsningar Svendus Love_La besvarat den Microsoft Forumets diskussionsledare Hejsan Svendus, Först och främst skulle jag vilja be dig att starta datorn i Felsäkert Läge, därefter vill jag att du går in och avinstallerar drivrutinen för grafikkortet. Uppmärksamma också ifall problemet uppstår även när du har datorn i felsäkert läge, meddela oss om hur det ser ut på den fronten. Efter att du avinstallerat så vill jag att du går till Nvidias hemsida och letar upp den senaste drivrutinen för ditt grafikkort därifrån, installera den och se ifall det fungerar bättre. Skulle problemet kvarstå så finns det dessvärre inte mycket mer vi kan göra då något felar med drivrutinen och grafikkortet. Därför rekommenderar jag att du vänder dig till Nvidias support för vidare hjälp! Berätta gärna hur det gick! Med vänlig hälsning Love Ifall detta svar löste ditt problem, markera det då gärna som svar för att hjälpa andra medlemmar i framtiden! Du kan även markera det som användbart ifall det var det, men inte riktigt löste det hela Bli först med att markera detta som användbart SV SVENDUS besvarat den Insider Hej Love i felsäkert läge fungerar ju inte grafikdrivrutiner på avancerade grafikkort vi har avinstallerad och om installerad drivrutinerna det är bara när vi avinstallerar dom i Datorhantering efter omstart och "sökar efter maskinvaruförändringar" och Windows installerar version 21.21.13.7609att Explorer svarar och datorn fungerar normalt Efter omstart är vi till baka på rutar ett Det måste vare en bug i Anniversary update Svend Nielsen Bli först med att markera detta som användbart Love_La besvarat den Microsoft Forumets diskussionsledare Hej igen, Jag förstår. Dock så ska du kunna installera drivrutiner som du finner direkt på tillverkarens hemsida, du ska alltså inte måsta installera dem genom Windows Update. Skulle du dock inte få det att fungera så bör du som sagt gå vidare till Nvidia för support! Ledsen att vi inte kunde hjälpa längre. Med vänlig hälsning Love Ifall detta svar löste ditt problem, markera det då gärna som svar för att hjälpa andra medlemmar i framtiden! Du kan även markera det som användbart ifall det var det, men inte riktigt löste det hela Bli först med att markera detta som användbart Föregående 1 2 3 4 Har du fler frågor? Fråga gruppen Relaterat innehåll Visa mer innehåll som detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Intressant läsning... men vad är din fråga? Samma som i den lååååånga tråden du bifogat? Leta rätt på rätt drivrutiner hos nVidia och prova med dom. Den nerplockade filen... bara kör den direkt i första led och se om det fungerar. nVidias installationspaket brukar avinstallera gamla drivrutiner under installationen. Det är mycket möjligt att du får göra en sk avancerad omstart och där välja att kunna installera osignerade drivrutiner. Vi tar det då, om du hamnar i den situationen. Microsoft signerar inte drivrutiner från nVidia i samma takt som de släpps. nVidia är väldigt flitiga på att hela tiden hålla sina drivrutiner uppdaterade, så det händer hinna mycket innan MS hinner med. Börja här: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.