Gå till innehåll

Onödiga kataloger efter uppgradering till Anniversary Update?


CGD

Recommended Posts

Efter Anniversary uppdateringen har det bildats ett par kataloger som kanske är onödiga. Jag har kört Diskrensning som tog bort mycket men det finns mer kvar.

Windows.old som inte är så stor , 616 kB

Windows10Upgrade som är lite större 15,5 MB

Jag har ingen platsbrist på SSD,n men kan jag bara ta bort dessa kataloger ändå?

Sedan undrar jag över vad $GetCurrent och EEK är för något? Raderas eller låta bli?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klipp ifrån  https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/8fef4121-711b-4be1-996f-99e02c7301c2/disk-cleanup-in-windows-10

Har gjort bägge stegen i rensningen

Disk cleanup in Windows 10

 

 
 
  1. To delete temporary files:
    1. Search for Disk cleanup (Diskrensning from the taskbar and select it from the list of results.  
    2. Under Files to delete, select the file types to get rid of. To get a description of the file type, select it.
    3. Select OK.
  2. If you need to free up more space, you can also delete system files:
    1. In Disk cleanup, select Clean up system files. (Rensa Systemfiler)
    2. Select the file types to get rid of. To get a description of the file type, select it.
    3. Select OK.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är säker på att du bockade för just det val som tar bort mappen Windows.old?
För den mappen brukar inte gå att ta bort på vanligt sätt i Utforskaren.

Det är tänkt att mappen $GetCurrent ska tas bort av Diskrensning, men det verkar inte vara så: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files/can-the-getcurrent-folder-be-safely-removed/0111a940-8009-4d4c-9ee8-641bac41119e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken Windows.old eller Windows10Upgrade finns med i Diskrensningen. Vare sig jag väljer Rensa systemfiler eller ej. Men Windows old är ju inte så stor utan det är ju mer Windows10Upgrade som jag undrar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...