Gå till innehåll

Kameran i datorn visar inte bild


Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Har problem med kameran i datorn. Den visar inte bild i något av alla de olika program (Zoom, Teams, Windows eget kamera program) jag har provat med. När jag kör igång något av dessa program tänds lampan som sitter bredvid kameran så jag vet att de är ingång med det blir ingen bild. Har tittat igenom inställningarna och kan inte se att något är fel. Men något har jag missat. Bifogar bilder på där jag tittat.

Någon som har någon idée???

Skärmbild 2020-11-12 220008.png

Skärmbild 2020-11-12 215956.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kameran fungerat förut? JA

Hur ser det ut med kameran i Enhetshanteraren? Ser okej ut. Inga fel koder där. Har provat att avaktivera kameran där. Då fick jag till savar att datorn inte hittade kameran (kan tilläggas att om man går in i video inställningarna på ovan nämnda program så kan jag välja datorn kamera i inställningarna). Har ooxå provat att installera om drivrutinen via enhetshanteraren.

Har datortillverkaren några diagnostikprogram att ladda ner eller som redan finns på datorn? Har kört Lenovo System Update "Desktop version" utan framgång. Startade Lenovo Vantage. Där hittade jag under "Snabbinställningar" att kameran var avstängd. När jag satte den i ON så startade kameran i Windows kamera program men inte i Zoom eller Teams. Har även tittat igenom Mina Enhetsinställningar i Lenovo Vantage om det fanns fler inställningar som var/är fel men hittar inget. Har kört diagnostik programmet på Lenovo hemsidan. Det gick igenom utan krångel. Bifogar rapportfil. Kör den "längre" diagnostik programmet och under denna process så har kameran i MS Teams/Zoom s rullat igång. Men själva scanningen hittade inga problem i datorn.

Nu fungerar allt som det ska. Tack Cecila för knuffen att leta vidare för att kunna ge dig relevant info för att hjälpa mig vidare.

Report.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...