Gå till innehåll

Windows 10 October 2020 Update


JoWa

Recommended Posts

Såg det inte förräns idag. Har någon av er installerat? Funkar den bra? Start-Menyn har fått en rejäl förändring och det välkommet för min del. Kör fortfarande vår uppdateringen och den funkar bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät min uppgradera under natten allt funkar bra betydligt mycket rappare. I Start-Menyn är det nya mappikoner och det är ju snyggare än det var förut Alt+Tab är ju en ny funktion för dem som använder sig av Edge Chromium. Höst uppdateringen buggfixar hade en bugg i föregående version av Windows 10 där mina skivomslag var ej synliga men nu så är dem det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att den nya versionen "tappar bort" mitt nätverk med min server i utforskaren efter en stund. Då kan man inte nå den överhuvudtaget. Det enda jag då kan göra är att starta om datorn och då är det synligt i utforskaren igen men försvinner på nytt efter en stund.

Jag har gjort en nyinstallation på två datorer med samma resultat .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bugg jag märkt om man öppnar kontrollpanelen och klickar på system så öppnas inställningar. man måste högerklicka på system ikonen och välja öppna om man vill in i enhets hanteraren. I övrigt så upplever jag som andra säger att allt känns snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fenomen här med det kanske kommer någon fix via Windows Update som det brukar göra efter att Microsoft har släppt en uppgradering vår som höst. Fann lite mer info om du/ni råkar ut för problem efter en uppgradering https://www.windowscentral.com/windows-10-october-2020-update-common-problems-and-fixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, IT doktorn sade:

En bugg jag märkt om man öppnar kontrollpanelen och klickar på system så öppnas inställningar.

Ingen bugg utan en "feature":

Citat

In this version of Windows, the classic “System” page in the Control Panel has been removed. When you try to open it, you’ll be taken to the About page in the new Settings app

https://www.howtogeek.com/684812/whats-new-in-windows-10s-20h2-update-arriving-fall-2020/

Ett steg på vägen till att ta bort Kontrollpanelen helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...