Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag använder programmet MozBackup 1.5.1 för att göra backup av både Fierfox och Thunderbird. Backup av Thunderbird går bra men när jag försöker göra en backup av Firefox lägger MozBackup detta fönster "The selected user profile is corrupted. The program will exit.". Så vad är det som är fel?

Edited by CGD
Posted

Tyvärr det hjälpte inte med en återställning. Jag prövade också med att avinstallera både Firefox och MozBackup men det hjälpte inte heller. Kan MozBackup vara för gammalt eller kan det vara fel på mitt datorkonto?

Posted (edited)

Ja det är gammalt och får ingen support längre. Ett alternativ som är nyare kanske fungerar.

Hekasoft Backup & Restore 0.95 | Free Browser Backup Software

Ska fungera med både Firefox och Thunderbird.

Eftersom jag inte använder Firefox har jag inte testat det. För att göra backup på Thunderbird använder jag 

Backup Thunderbird.

http://backupthunderbird.com/

Edited by Turbopump
Posted

Det som MozBackup gör är att göra en zip-fil av profilmappen för Firefox respektive Thunderbird som finns under C:\Användare\... så har man lite datorvana och kan visa dolda filer kan man göra precis samma sak själv.

Posted

Jag ändrade på säkerhetsinställningarna på den hårddisk som backuppen ska sparas på och nu fungerar MozBackup igen. Att jag inte tänkte på det från början, men jag har blivit äldre och börjar få minnesproblem. Usch!

Posted

När man som jag har satt olika tillstånd på massor av kataloger och har flera hårddiskar blir det alltid ett stort jobb att rätta till allt om datorn installeras om.
Men nu när barnen har flyttat så gör jag det mest för att det är kul det finns ju inget behov kvar egentligen.