Gå till innehåll

Trött?


Hockke

Recommended Posts

Jag var ganska länge medlem i IDG:s E-forum och när det stängdes ner ville jag ha ett alternativ. Och blev medlem i alltomwindows.se.

Intresset för att fråga och ventilera sina åsikter i det forumet verkar tämligen svalt. Oftast är det f.d. E-forums administratörer och flitigaste användare som försöker göra fokuset levande.

Ett tecken på ohälsan är antalet medlemmar vid varje givet tillfälle, ofta noll, ibland 2 - 5 st. Och oftast från E-forum.
Windows är ju största (dock inte bästa) operativsystemet i världen så varför så liten anslutning till forumet? Skyll inte på att allt fungerar perfekt, det gör det inte, troligare är att Windowsanvändare överlag har så lite datorkunskaper, och intresse, att man vid minsta problem anlitar kommersiella lösningar i stället för att av rent egenintresse försöka lära sig att hantera problemen.

Hemsidan är också i mitt tycke stel och inte informativ. Nyheterna som presenteras är ju inte precis nya, kanske beroende på den dåliga responsen från forummedlemmarna.
Senaste inläggen i forumet verkar vara nyhetsrobotars val av vad som ska finnas på sidan.

Det finns utrymme för att vitalisera forumet, bryt slentrianen och och gå utanför de amerikanska normerna.
 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej och välkommen hit du också.

Det kan ju vara så att många har andra intressen än datorer och elektroniska prylar.

Hursomhelst, Windows är ju ändå huvuddelen i detta forum vilket namnet i sig visar och en annan sak på detta forumet till skillnad mot många andra forum kan man vara helt novis och fråga allt utan att bli noobad och hänvisad till google för att man är korkad nog att fråga om så enkla saker. Detta forumet är som sagt till för alla och jag kan garantera att kunskapsnivån är från helt nybörjare till wizzards som kan det mesta om diverse olika delar. Sedan har vi också delar av forumet som inte handlar om IT specifikt utan om vad som helst. Där är det bara frågeställarens fantasi som bestämmer vad som ska vara.

Hursomhelst, hoppas att du ska känna dig välkommen och kanske få hjälp eller till och med ge hjälp om någon behöver den.

Redigerad av Venoms
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv var jag en novis när jag gick med för länge sedan, har blivit något bättre nu, har lärt mig kolossalt mycket, av dessa kunniga på forumet, har aldrig känt mig dum att fråga om saker, som varit självklara för många.

Upplever att jag behandlats med respekt, trots min okunnighet.

Detta forum är toppen tycker jag.

Tack alla som stått ut med mig.

Lasse B

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att många användare lever med sina problem och accepterar det, samt mobilerna tar över mer och mer. Forumet är mest aktivt höst och vintertid.

Vi som har hållit på många år med datorer kanske inte har ambitionen/tid att hjälpa nybörjare? Men fråga på i forumet så bör ni få ett svar relativt snabbt. Vi som har tid ställer alltid upp.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej och välkommen! 

Här på alltomwindows.se (som för övrigt fyller snart 20 år!) så har aktiviteten helt klart varit högre tidigare, och den har minskat i takt med sociala medier som ersatt behovet till viss del. På senare år har även min tid varit begränsad att lägga på forumet vilket säkerligen bidragit till att aktiviteten gått ner.

Jag kommer lägga mer tid och kraft på forumet och har även planer på lite utökade möjligheten till interaktion än bara forumet som sådant! Jag håller på att sammanställa det och återkommer med lite mer information och dialog kring det.

Hälsningar

Andreas    

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...