Gå till innehåll

Mejl från forumet


ChristerE
Gå till lösning Löst av mbgtmari,

Recommended Posts

I går, onsdag, fick jag ett mejl med en uppmaning om att markera inlägget med bästa svaret, för en angiven tråd. Har inte sett någon information om att en sådan funktion finns i forumet, men kan ju ha missat det. Mejlet var genererat av forumet och skrivet på engelska. Så kan man undra vad som triggade detta mejl eller var det någon moderator som "tryckte på någon knapp" med en färdig funktion för en sådan uppmaning. Händer ju annars att någon skriver ett inlägg i någon tråd med en uppmaning om att markera lösningen, eller att beskriva lösningen då en sådan beskrivning saknas ibland.

Ser nu när jag loggade in att uppmaningen också finns i tråden (skriver alltid inläggen oinloggad), den uppmaningen lades kanske till samtidigt som mejlet skickades.
 

TILLÄGG:

Märkligt, direkt efter att jag postade det här inlägget så kom uppmaningen direkt i tråden, "If any of these replies ...", det har ju inte kommit några svar än.

image.png.292027996a7b23af6e7d41ff76318724.png

Redigerad av ChristerE
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ChristerE sade:

Märkligt,

Nja, det meddelandefältet har alltid, eller sedan länge, dykt upp direkt när man skapar en ny tråd. Efter en viss tid utan att tråden markerats som löst får man ett påminnelsemejl. Bra funktion tycker jag. Dock hade det inte gjort så hemskt mycket om meddelandet stod på Svenska... ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ChristerE sade:

Så kan man undra vad som triggade detta mejl eller var det någon moderator som "tryckte på någon knapp" med en färdig funktion för en sådan uppmaning.

Jag har inte sett till någon sån knapp.

Meddelandet borde ju vara på svenska så vi får se om @Andreas Stenhall kan översätta det vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mbgtmari sade:

Ja det är en bra funktion som Andreas nu har fört in i forumet. Tack Andreas <3 

Jag uppfattar det också som en ny funktion i forumet, kan i alla fall inte påminna mig om att jag sett det tidigare. Tror inte den här uppmaningen visades när jag var inloggad tidigare i veckan (för att svara i min tråd om Bitdefender).

Kollade nu ett par trådar från augusti och september, där har uppmaningen lagts till i trådarna (retroaktivt), inget inlägg är markerat som lösning (finns heller inga lösningar att markera). Men det har inte skickats några påminnelsemejl för de trådarna, i alla fall inte kommit några (skräppostmappen kollad).

Rimligt att uppmaningen läggs till direkt i nya trådar, men "If any of these replies ..." får en då att höja på ögonbrynen. Skickas påminnelsemejlet efter en viss tid så finns där en gardering för att ingen lösning ännu finns i tråden. Men fortfarande ögonbrynshöjande om ingen ännu svarat i tråden. 😁

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 21 september uppdaterades forumet till 4.7.2.1 och i Release Notes för den versionen står det bland annat:

Citat

https://www.alltomwindows.se/topic/32305-change-log-för-uppdateringar-som-görs-på-hemsidanforumet/?do=findComment&comment=240256

Det är ju visserligen ett tag sen men det kan ju tänkas att Andreas aktiverade funktionen för några dagar sen.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kanske även fixa texten som man får via e-post?

Citat

Did this answer your question?

Citat

There have been replies to your ämne, xxx

Here's what you wrote:
 

Citat

Here's what others said:

Citat

Did any of these replies answer your question? There may be more replies than those shown here.

Help others by going to the topic and use the 'Mark as Solution’ button on the post with the best answer

Stop receiving these reminder emails.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...