Gå till innehåll

Är VGA skärmkabel samma kabel som XGA skärmkabel?


Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Är VGA skärmkabel 640X480, SVGA kabel 800x600, XGA kabel 1024x768 och SXGA kabel 1280x1024 samma skärmkabel?

Se fakta till höger på Internetsidan:

https://www.kabelbutiken.com/kabel/bildkabel/vgakabel

Alltså klarar alla VGA skärmkablar upplösningar 640x480, 800x600, 1024x768 och 1280x1024?

Power, nya hemelektronikkedjan som har tagit över Media Markt säljer VGA kabel för endast 49 kr styck och de har många olika längder att välja på, kan det vara någon kvalitet på så otroligt billiga skärmkablar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
37 minuter sedan, Vinterfiskaren sade:

Är VGA skärmkabel 640X480, SVGA kabel 800x600, XGA kabel 1024x768 och SXGA kabel 1280x1024 samma skärmkabel?

Se fakta till höger på Internetsidan:

https://www.kabelbutiken.com/kabel/bildkabel/vgakabel

Alltså klarar alla VGA skärmkablar upplösningar 640x480, 800x600, 1024x768 och 1280x1024?

Power, nya hemelektronikkedjan som har tagit över Media Markt säljer VGA kabel för endast 49 kr styck och de har många olika längder att välja på, kan det vara någon kvalitet på så otroligt billiga skärmkablar?

Samtliga nämnda upplösningar klarar en VGA-kabel att hantera.

VGA-kablar är inte längre vanligt att folk köper. Jag kan ge bort en VGA-kabel men vi bor nog inte så nära att du kan hämta hos mig.

Redigerad av X-Men
Rättstavning
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, X-Men sade:

VGA-kablar är inte längre vanligt att folk köper. Jag kan ge bort en VGA-kabel men vi bor nog inte så nära att du kan hämta hos mig.

Tack för erbjudandet, jag har 1,8 meters och längre VGA-kablar, men nu när Power verkar sälja även 0,5 meters VGA kabel för endast 49 kr st, 0,75 meters VGA kabel för endast 49 kr st och 1 meters VGA kabel för endast 49 kr st, så verkar det smidigast för mig att köpa kortare VGA-kablar där.

Om de nu kan vara OK för det billiga priset, endast 49 kr styck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du behöver vara tveksam till kvalitén på kablarna. De fungerar säkert bra. Vad jag kan se saknar de ferritkärnan som vissa kablar har. Inget som alltid är nödvändigt.

Power erbjuder dig 60 dagars öppet köp. Du får prova varan under den tiden. Är du inte nöjd lämnar du tillbaka varan till Power och får dina pengar. 
 

Hos prisjakt kan du se att det finns många VGA-kablar till låga priser.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&b=1203

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...