Dennis1101 Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Stäng av Windows Snabbare Windows XP tar god tid på sig att stängas av, eftersom det är så många tjänster som körs på datorn. Varje tjänst måste stängas av för sig ovh det tar en stund att avverka alla tjänster. En del tjänstersläpar verkligen benen efter sig och kan i stället stängas av direkt. Klicka på Sart-knappen, välj kör, starta regedit.exe och navigera dig fram till HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Control. Här letar du rätt på nyckeln WaitToKillServiceTimeout. Standar värdet är 20 000, vilket betyder 20 sekunder. Dubbelklicka på värdet och ändra till 1 000 (vilket motsvarar en sekund) Nukommer inte XP att vänta lika länge på var och en av tjänsterna. De som inte svarar kommer stängas av efter bara en sekund och utan en massa tidskrävande konverastion mellan program och datorsystemet. Skriv om det fungerar ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tottor Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Jag hittar inte nyckeln WaitToKillService, Ska jag skapa dn ny då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted August 8, 2006 Author Share Posted August 8, 2006 Jag hittar inte nyckeln WaitToKillService, Ska jag skapa en ny då? Kan du skicka ett screenshot så jag får se om du har gått in fel? (den heter: WaitToKillServiceTimeout ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Jag hittar inte nyckeln WaitToKillService, Ska jag skapa dn ny då? hej... du ska inte skapa något utan klicka dig in på HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Control. Här letar du rätt på nyckeln WaitToKillServiceTimeout. dubbelklicka på WaitToKillServiceTimeout. ange värde 1000 där 20000står klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted August 8, 2006 Author Share Posted August 8, 2006 Jag hittar inte nyckeln WaitToKillService, Ska jag skapa dn ny då? hej... du ska inte skapa något utan klicka dig in på HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Control. Här letar du rätt på nyckeln WaitToKillServiceTimeout. dubbelklicka på WaitToKillServiceTimeout. ange värde 1000 där 20000står klart Tack ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenka Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Funkade kanon för mig... Tack för det [move]Peace[/move] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hej Det finns ett färdigt MS prog för det här som körs som en tjänst.... http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Så slipper man registerpillret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 HejDet finns ett färdigt MS prog för det här som körs som en tjänst.... http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Så slipper man registerpillret... Ok, men jag tycker det är najzigt att pilla lite i registret ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWE_Bert Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Stäng av Windows SnabbareWindows XP tar god tid på sig att stängas av, eftersom det är så många tjänster som körs på datorn. Varje tjänst måste stängas av för sig ovh det tar en stund att avverka alla tjänster. En del tjänstersläpar verkligen benen efter sig och kan i stället stängas av direkt. Klicka på Sart-knappen, välj kör, starta regedit.exe och navigera dig fram till HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Control. Här letar du rätt på nyckeln WaitToKillServiceTimeout. Standar värdet är 20 000, vilket betyder 20 sekunder. Dubbelklicka på värdet och ändra till 1 000 (vilket motsvarar en sekund) Nukommer inte XP att vänta lika länge på var och en av tjänsterna. De som inte svarar kommer stängas av efter bara en sekund och utan en massa tidskrävande konverastion mellan program och datorsystemet. Skriv om det fungerar ;D Hmm, kommer inte allt det här från PCHemma, Snabbare & Säkrare Windows XP? Nr5 2006 Sida 15 Om man vill ha det utskrivet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted September 2, 2006 Author Share Posted September 2, 2006 Stäng av Windows Snabbare Windows XP tar god tid på sig att stängas av, eftersom det är så många tjänster som körs på datorn. Varje tjänst måste stängas av för sig ovh det tar en stund att avverka alla tjänster. En del tjänstersläpar verkligen benen efter sig och kan i stället stängas av direkt. Klicka på Sart-knappen, välj kör, starta regedit.exe och navigera dig fram till HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Control. Här letar du rätt på nyckeln WaitToKillServiceTimeout. Standar värdet är 20 000, vilket betyder 20 sekunder. Dubbelklicka på värdet och ändra till 1 000 (vilket motsvarar en sekund) Nukommer inte XP att vänta lika länge på var och en av tjänsterna. De som inte svarar kommer stängas av efter bara en sekund och utan en massa tidskrävande konverastion mellan program och datorsystemet. Skriv om det fungerar ;D Hmm, kommer inte allt det här från PCHemma, Snabbare & Säkrare Windows XP? Nr5 2006 Sida 15 Om man vill ha det utskrivet Gör det??? Jag märkte det själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 De e bra Dennis1101. Då slipper man surfa ända dit för att se de här tippset. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted September 3, 2006 Author Share Posted September 3, 2006 De e bra Dennis1101. Då slipper man surfa ända dit för att se de här tippset. ;D Hehe ;D Det är faktist bättre tips här än på pcföralla & PChemma tidningar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted September 3, 2006 Author Share Posted September 3, 2006 Jag har nu gjort en .bat fil för att stänga av... Jag skriver hur man gör en sådan fil nu! 1.Öppna anteckningar 2. skriv in shutdown -s -t 1 3.Spara som stäng av.bat 4. dubbelklicka på filen och så stängs datorn av snabbare än att klicka på "Start" Stäng av och sen Stäng av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Hehe ;DDet är faktist bättre tips här än på pcföralla & PChemma tidningar! Helt riktigt. ;D ag har nu gjort en .bat fil för att stänga av...Jag skriver hur man gör en sådan fil nu! 1.Öppna anteckningar 2. skriv in shutdown -s -t 1 3.Spara som stäng av.bat 4. dubbelklicka på filen och så stängs datorn av snabbare än att klicka på "Start" Stäng av och sen Stäng av! Skapa ny genväg < Skriv shutdown -s -t 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Hehe ;DDet är faktist bättre tips här än på pcföralla & PChemma tidningar! Helt riktigt. ;D ag har nu gjort en .bat fil för att stänga av...Jag skriver hur man gör en sådan fil nu! 1.Öppna anteckningar 2. skriv in shutdown -s -t 1 3.Spara som stäng av.bat 4. dubbelklicka på filen och så stängs datorn av snabbare än att klicka på "Start" Stäng av och sen Stäng av! Skapa ny genväg < Skriv shutdown -s -t 1 Hur gör dåå? =) // Podbot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Högerklicka på skrivbordet. Välj Nytt och sedan genväg. Skriv shutdown -s -t 1 Och sen namnet på genvägen, oxå shutdown om man vill de. Klart. Ja kör vista just nu så ja får gissa lite. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorytilly Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 ;D Hej du glade ;D Tackar för detta tips datorn startar om snabbare nu. Ha det gott Victorytilly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 3, 2006 Share Posted September 3, 2006 Föresten, de står också på pc hemma tips & trix. ;D ;D ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted September 4, 2006 Author Share Posted September 4, 2006 Föresten, de står också på pc hemma tips & trix. ;D ;D ;D ;D Gör det De härmas ... :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Den där control finns ju i så ändra till 1 då funkar det fint som smör ControlSet001 ControlSet002 CurrentControlSet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samm Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 är detta bra att göra för datorn, stänga av windows snabbare, finns det något risk för dator krångel?' tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Om du är osäker.. Gör ingenting. Om du ändå måste pilla. ;D Kom ihåg hur det är inställt från början. I registret. Exportera nyckel, så har du en säkerhetskopia. Skulle det bli nått fel ändå, e de bare o fråga, vettu' ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 är detta bra att göra för datorn, stänga av windows snabbare, finns det något risk för dator krångel?'tack Hej Samm Ja, det finns stora risker för krångel.... bla sönderskrivna registerfiler... Använd MS sopkvast. http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betterlead Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Skulle det kunna fungera på Vista med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 User Profile Hive Cleanup Service gör inga förändringar tidsmässigt i registret. Jag använder det och har satt värdet i registret till 1000 och att pillra med detta värde är helt ofarligt. Med det menar jag, att datorn kan inte gå sönder eller sluta fungera, däremot så funkar verktyget suveränt även om man inte ändrar i registret. Jag använder inte Vista så du får ställa frågan till dom som gör det ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts