Gå till innehåll

En tråd som försvann, kan någon moderator återställa?


Recommended Posts

Skulle svara i en tråd som var min egen, men först i tråden visades en fråga om något inlägg innehöll en lösning, vilket inte fanns - än (endast två inlägg efter det inledande). Fanns också en kommentar om "Moderatoråtgärd" vilket jag tänkte kanske var att "släcka frågan" om något inlägg innehöll en lösning, men då jag valde detta så RADERADES TRÅDEN. Men jag är ju ingen moderator,  hur gick detta till? Det fanns  ingen information om att tråden skulle raderas.

Den försvunna tråden:
https://www.alltomwindows.se/topic/35428-microsoft-365-vs-exchange-i-outlook/

Kunde ha skickat PM till någon moderator om detta, om tråden kan väckas till liv igen, men beskriver denna märkliga händelse publikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl varit uppe till diskussion tidigare, att kanske förhindra att man (själv) kan ta bort sin egen tråd OM någon annan svarat?

Att ta bort en påbörjad tråd som ingen svarat på har jag gjort några gånger. (Skriver & postar först, tänker sen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Cecilia sade:

... så jag har nu återställt den.

Tack @Cecilia, antog att det borde gå att göra.

4 timmar sedan, mbgtmari sade:

Du har nog råkat klicka på Modereringsåtgärder, där det enda alternativet är Ta bort.

Så gick det rimligtvis till, men jag kan inte påminna mig om att jag såg alternativet "Ta bort". Antar att ett klick på "Modereringsåtgärder" direkt raderar, det utan någon kontrollfråga. Se också kommentarer i första inlägget.

2 timmar sedan, Mikael63 sade:

Det har väl varit uppe till diskussion tidigare, att kanske förhindra att man (själv) kan ta bort sin egen tråd OM någon annan svarat?

Så borde det vara - att det inte ska gå, hade inte en tanke på att det skulle gå att radera sin egen tråd, oavsett om någon svarat eller inte.

Har inte skrivit så många egna trådar, det har kommit mejl ibland om lösning men känner inte igen att det kommit i tråden.

Så här såg det ut.
image.png.0fe7c2417844db0c8f1780ebceede2f4.png

 

Återkommer till den raderade och återställda tråden vid senare tillfälle.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ChristerE sade:

jag kan inte påminna mig om att jag såg alternativet "Ta bort".

Jag hovrade bara över Modereringsåtgärder innan skärmbilden togs. Klicka på Modereringsåtgärder vågade jag inte. eftersom jag inte ville att den enda tråd jag själv skapat skulle tas bort. Och det verkar ha varit rätt beslut. Mikael63, som har skapat så många trådar och gladeligen tagit bort en del av dem, kan säkert bekräfta att "ett klick på Modereringsåtgärder direkt raderar" 💡

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Mikael63 sade:

Man får bekräfta först:

Märkligt om jag skulle klickat OK utan att ha märkt det, gjordes i alla fall inte avsiktligt, men visst - misstag görs. Men jag gillar sådana kontrollfunktioner, som kan väljas bort för en del funktioner. Men hellre ett extra klick än att riskera onödiga misstag.

Så står det Modereringsåtgärder, tror jag läste Moderatoråtgärder (då i natten). Tyckte det var en konstig benämning för någon åtgärd i samband med "markera som lösning" som jag tänkte att det hörde ihop med. Kunde ju inte kolla sen för då var tråden redan försvunnen. 😀


TILLÄGG
Det var nog så att jag kopplade "Modereringsåtgärder" och "Ta bort" till det gröna fältet med information om "markera som lösning", och tänkte att det är vad man "tar bort", och faktiskt klickade OK. Det var inte dags att märka något inlägg som lösning då, skulle bara skriva ett till inlägg. Får skylla på den sena timmen.  😁

Hade det stått "Ta bort tråden" så hade det varit tydligare vad som skulle hända.

Redigerad av ChristerE
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, ChristerE sade:

Hade det stått "Ta bort tråden" så hade det varit tydligare vad som skulle hända.

Åtminstone i varningsrutan.

"Klicka OK om du är säker på att du vill ta bort hela denna tråd"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Eller byta ut Modereringsåtgärder mot Ta bort denna tråd. Men tänk på att Andreas Stenhall inte kan ändra vadsomhelst av det som står i den engelska Invision Community-plattformen !

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ChristerE och vi andra trådskapare får meddelandet Vilket svar var mest hjälpsamt? är en funktion som är till för att uppmana dem som fått sitt problem löst att markera lösningsmeddelandet. (En del gör inte det.) Att meddelandet även kommer till en tråd där inget problem finns - man kan ju t ex bara vilja veta andras erfarenheter av något - gör ingenting, tycker jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mbgtmari sade:

Att du ChristerE och vi andra trådskapare får meddelandet Vilket svar var mest hjälpsamt? är en funktion som är till för att uppmana dem som fått sitt problem löst att markera lösningsmeddelandet. (En del gör inte det.) Att meddelandet även kommer till en tråd där inget problem finns - man kan ju t ex bara vilja veta andras erfarenheter av något - gör ingenting, tycker jag. 

Jo, jag förstår uppmaningen och inget konstigt med den. Men när det inte fanns något inlägg att markera, inte just då i alla fall, så fick jag för mig att uppmaningen kunde "släckas" men i stället försvann hela tråden. Övrigt om det finns redan beskrivet här i tråden.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...