Gå till innehåll

Köpenhamn <-> Roskilde?


_.M

Recommended Posts

Någon som har åkt mellan Köpenhamn och Roskilde? Inte bil, utan tåg, buss, lokaltrafik? Jag har blivit lite sugen på att besöka Köpenhamn igen och upptäckte att det finns vikingamuseum i Roskilde som verkar ligga ganska nära Köpenhamn.

En snabbsökning så verkar det finnas någon tåglinje mellan de två orterna, men tänkte se om någon redan gjort resan och har tips för att det ska gå så enkelt och smidigt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Festivalen antar jag.. Googla DSB, det finns något som heter resekort och med det kan du åka tåg enkelt. Själland är ditt val då eftersom Roskilde ligger där. Hur mycket det kostar, ingen aning. Pris beror på ålder och vilken typ av biljett du väljer. Som jag sa, googla "Tåg Köpenhamn Roskilde Danmark" så ska det komma upp.

Hoppas du får kul, om du åker dit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte svar på din fråga men vikingamuseet har jag för mig var mycket intressant och att det vi nog besökte det kring 2 timmar. Det är en hel del båtar utomhus att kolla på så bra väder gör det trevligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har aldrig åkt tåg mellan Köpenhamn och Roskilde men eftersom det bara är 4,5 mil mellan Köpenhamn och Helsingör och däremellan går det pendeltåg som inte ens tar en halvtimma så går det självklart även pendeltåg mellan Köpenhamn och Roskilde som det bara är 3,5 mil mellan. Pendeln går ju flera gånger i timman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Resan gick ju bra. Men hade ju önskat att någon kunde varnat för deras app. Tyckte inte alls att den var lite intuitiv som exempelvis SL-appen i Stockholm. Fick massvis med olika luddiga alternativ, som man tydligen inte behövde boka. Något som jag tycker kunde framgått lite tydligare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...