candela Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 HJÄLP > Sedan en tid dyker dialogrutan "Ange lösenord för nätverket" upp. Vet inte varför och kan inte lösa problemet att få bort denna popup. Har Windows Home Edition SP2 och IE 7.0. Använder Microsoft Office 2003 för lärare och studenter. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Lyckas du skicka iväg mail trots felmeddelandet? Här har du ett bra tips när det gäller lösenord i Outlook; http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;290684 // Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Hej Andreas! Kan skicka mail. Den länk du skickat har jag redan tidigare provat utan att lyckas. Problemet kvarstår tyvärr. > :-[ mao frustrerad. Hoppas att någon kan hjälpa. Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Har du flera e-postkonton i din Oulook? Har du alla uppdateringar till Office 2003, såsom Service Pack 2? Hur ofta kollar den efter mail? Sista utvägen antar jag ör att skapa en ny profil.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Jag har 5 e-post konton. Office SP2 uppdaterat senast 19 jan. Hämtning sker var 5:e min. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Hej igen! Hur gör jag för att skapa en ny profil! Mvh Candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 En sak i taget, att du har flera e-postkonton verkar vara en issue, http://support.microsoft.com/?id=284404 För att skapa en ny profil gå du till Kontrollpanelen och väljer E-post. Där hanterar du profiler och PST-filer. / Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Hej! Du (candela) skrev: Sedan en tid dyker dialogrutan "Ange lösenord för nätverket" upp. Vet inte varför ochkan inte lösa problemet att få bort denna popup. Jag vet inte om jag är snett ute, men har detta med epost att göra? Använder inte Outlook, så det kan ju vara en kunskapsbrist hos mig... Jag brukar använda TweakUi för att sköta nätverksinloggning, om/när jag vill slippa det: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Klicka på "TweakUI.exe" i högerspalten ungefär halvvägs ner. (Tweak User Interface) Med TweakUI kan du även "tweaka" andra saker i ditt XP, t ex ställa så att CD-spelaren inte startar automatiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Hej candela Tack för dina PM. Jag ser att du får mycket god hjälp här i din tråd MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Hej igen candela Lite osäker här men är det du som har postat på mitt hemmaforum ang Ange lösenord för nätverket? http://www.antispywareforums.se/forums/viewtopic.php?t=1616 Frågeställningen är väldigt snarlik denna som har postats här på forumet med undantag att det uppges att detta problem uppkom i samband med att Norton Internet Security 2007 installerades. Kan detta stämma? MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Hej Malou! Det stämmer att det är jag som är i farten. Med de goda råd som jag nu fått hoppas jag det löser sig. Att jag kontaktade dig beror på att jag fått jättebra hjälp av dig med att ta bort trojaner och spyware tidigare. Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Hej candela Tack för dina vänliga ord (värmer gott att höra) Då det gäller den här typen av problematik så kan jag inte hjälpa (detta ligger utanför mitt område). Det stämmer att det är jag som är i farten. Ingen fara och det är helt ok att vara i farten. Ville bara försäkra mig om att det var så det låg till och det är helt ok att posta och fråga runt Med de goda råd som jag nu fått hoppas jag det löser sig. Du kommer garanterat att få all hjälp som finns med att lösa ditt problem ang lösenord för nätverk. Håller alla tummar jag kan Om du vill så låser jag din tråd på mitt hemmaforum med tanke på all den hjälp du får här på forumet? MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 En sak i taget, att du har flera e-postkonton verkar vara en issue, http://support.microsoft.com/?id=284404För att skapa en ny profil gå du till Kontrollpanelen och väljer E-post. Där hanterar du profiler och PST-filer. / Andreas Har försökt med förslag http://support.microsoft.com/?id=284404 men inte lyckats. Har tagit bor samtliga konto. Startat om och uppdaterat två konto med lika dåligt resultat. Båda ligger på POP 3 server. Hoppas inte att jag skall behöva formatera hårddisken och böja om från början (fruktansvärt jobbigt). /candela :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Testade du att skapa en ny profil i Outlook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Testade du att skapa en ny profil i Outlook? Ja. Samma negativa resultat. Var kan felet ligga? Kan det ha med Protected Storage System Provider att göra? Har provat hur man gör med XP. Tyvärr lyckas jag inte. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Som Malou är inne på kan det ha att göra med att du har installerat exempelvis något skärppostprogram som ska rensa bort skräppost. Du kan också ha något säkerhetsprogram som går igenom mailen eller där mailen skickas via säkerhetsprogrammet, har du några sådana paket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Ja, jag har nyligen installerat Norton Internet Security 2007 och IE 7.0. Pga diskhaveri så formaterade jag hårddisken i onsdags. Bökigt att återskapa allt. Men detta fel fanns redan innan jag formaterade. Uppskattar verkligen det stöd och hjälp jag får från er alla i forumet. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Hej Om du återskapade en tidigare installerad felaktig profil får du samma problem igen... Är det inte bättre att skriva in nya uppgifter till en nyinstallerad profil och sedan importera ev post som du saknar? Då får du en felfri installation från början... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Visst är det bättre. Men tala om för mig hur jag skall göra. Är i behov av grundlig handledning. Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Om du gör backup på dina personliga mappar, då sparar du allt... Arkiv -> Arkivera, markera "Personliga mappar". Se till att välja ett annat ställe än default/standard, av den enkla anledningen att du vill spara detta till senare, kom bara ihåg var du sparar någonstans. Gör även backup på dina epostregler, om du har några... Om du nu avinstallerar Outlook...försvinner även allt som du inte tagit backup på... Efter det att du installerat Outlook igen, med en ny profil och skrivit in all data som t.ex epostkonto server etc dvs har ett fungerande system (fast utan personliga mappar, regler etc). Importera datan du sparat... Arkiv -> Importera/ exportera -> "Importera från annat program eller fil" -> "Personlig mappfil", bläddra fram till den sparade filen sedan tidigare och importera den. Exportera regler: Verktyg -> Regler och Aviseringar, Alternativ -> Exportera. Välj lämplig plats att spara på. Importera regler: Verktyg -> Regler och Aviseringar, Alternativ -> Importera. Nu kommer dessa regler inte att fungera förrän du har alla personliga kataloger återställda. Hoppas att jag inte glömt något...grejen är att inte exportera profilen...utan att skapa en ny med samma innehåll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 22, 2007 Author Share Posted January 22, 2007 Tack för instruktionen. Tyvärr funkade det inte. Är nu desperat och kommer att formatera hårddisken /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 22, 2007 Author Share Posted January 22, 2007 Som Malou är inne på kan det ha att göra med att du har installerat exempelvis något skärppostprogram som ska rensa bort skräppost. Du kan också ha något säkerhetsprogram som går igenom mailen eller där mailen skickas via säkerhetsprogrammet, har du några sådana paket? Tack för att du och andra försökt hjälpa mig. Men är nu desperat och kommer att formatera hårddisken. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Stort tack till er och alla som försökt hjälpa mig. Förklaringen till problemet kom i dag. Efter formateringen hör jag på radion att felet med mailservern hos min nya leverantör Comhem har orsakat felet och fortsätter att krångla. Min tidigare leverantör UPC/Chello köptes upp av Comhem som inte klarade den anstormning av kunder som Chello hade. Har i dag (äntligen) kommit fram till Comhem:s kundservice och där kan man inte säga när felet skall vara avklarat. Tycker att detta borde meddelats via mail eller på Comhems webbsida. Hoppas jag få kompensation för det arbete som jag lagt ner. Mvh candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Håller med om att det många gånger är för dålig uppdatering på hemsidor angående problem. Det gäller inte bara Comhem. Skulle spara många samtal till supporten. Sen tycker jag det är lite synd att du inte beskrev ditt problem lite mer ingående från början. Hade du talat om att du hade problem med mailen från ComHem hade du kanske kunnat få bättre hjälp och sluppit formatera om hårddisken. Bara ett litet tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Hej För att slippa liknade problem i framtiden rekommenderar jag dig att titta in på http://www.one.com, inte gratis men fantastiskt billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.