Gå till innehåll

Ange lösenord för nätverket


Recommended Posts

HJÄLP  :o >:(

Sedan en tid dyker dialogrutan "Ange lösenord för nätverket" upp. Vet inte varför och

kan inte lösa problemet att få bort denna popup.

Har Windows Home Edition SP2 och IE 7.0. Använder Microsoft Office 2003 för lärare och studenter.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du (candela) skrev:

Sedan en tid dyker dialogrutan "Ange lösenord för nätverket" upp. Vet inte varför och

kan inte lösa problemet att få bort denna popup.

Jag vet inte om jag är snett ute, men har detta med epost att göra? Använder inte Outlook, så det kan ju vara en kunskapsbrist hos mig...

Jag brukar använda TweakUi för att sköta nätverksinloggning, om/när jag vill slippa det:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

Klicka på "TweakUI.exe" i högerspalten ungefär halvvägs ner. (Tweak User Interface)

Med TweakUI kan du även "tweaka" andra saker i ditt XP, t ex ställa så att CD-spelaren inte startar automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen candela  :)

Lite osäker här men är det du som har postat på mitt hemmaforum ang Ange lösenord för nätverket?

http://www.antispywareforums.se/forums/viewtopic.php?t=1616

Frågeställningen är väldigt snarlik denna som har postats här på forumet med undantag att det uppges att detta problem uppkom i samband med att Norton Internet Security 2007 installerades. Kan detta stämma?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malou!

Det stämmer att det är jag som är i farten. Med de goda råd som jag nu fått hoppas jag det löser sig.

Att jag kontaktade dig beror på att jag fått jättebra hjälp av dig med att ta bort trojaner och

spyware tidigare.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej candela  :)

Tack för dina vänliga ord (värmer gott att höra) ;)

Då det gäller den här typen av problematik så kan jag inte hjälpa (detta ligger utanför mitt område).

Det stämmer att det är jag som är i farten.

Ingen fara och det är helt ok att vara i farten. Ville bara försäkra mig om att det var så det låg till och det är helt ok att posta och fråga runt  ;)

Med de goda råd som jag nu fått hoppas jag det löser sig.

Du kommer garanterat att få all hjälp som finns med att lösa ditt problem ang lösenord för nätverk. Håller alla tummar jag kan  ;)

Om du vill så låser jag din tråd på mitt hemmaforum med tanke på all den hjälp du får här på forumet?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak i taget, att du har flera e-postkonton verkar vara en issue, http://support.microsoft.com/?id=284404

För att skapa en ny profil gå du till Kontrollpanelen och väljer E-post. Där hanterar du profiler och PST-filer.

/ Andreas

Har försökt med förslag http://support.microsoft.com/?id=284404 men inte lyckats.

Har tagit bor samtliga konto. Startat om och uppdaterat två konto med lika dåligt resultat.

Båda ligger på POP 3 server.

Hoppas inte att jag skall behöva formatera hårddisken och böja om från början (fruktansvärt jobbigt).

/candela :-[

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har nyligen installerat Norton Internet Security 2007 och IE 7.0.

Pga diskhaveri så formaterade jag hårddisken i onsdags. Bökigt att återskapa allt.

Men detta fel fanns redan innan jag formaterade.

Uppskattar verkligen det stöd och hjälp jag får från er alla i forumet.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du återskapade en tidigare installerad felaktig profil får du samma problem igen...

Är det inte bättre att skriva in nya uppgifter till en nyinstallerad profil och sedan importera ev post som du saknar?

Då får du en felfri installation från början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gör backup på  dina personliga mappar, då sparar du allt...

Arkiv -> Arkivera, markera "Personliga mappar". Se till att välja ett annat ställe än default/standard, av den enkla anledningen att du vill spara detta till senare, kom bara ihåg var du sparar någonstans.

Gör även backup på dina epostregler, om du har några...

Om du nu avinstallerar Outlook...försvinner även allt som du inte tagit backup på...

Efter det att du installerat Outlook igen, med en ny profil och skrivit in all data som t.ex epostkonto server etc dvs har ett fungerande system (fast utan personliga mappar, regler etc).

Importera datan du sparat...

Arkiv -> Importera/ exportera -> "Importera från annat program eller fil" -> "Personlig mappfil", bläddra fram till den sparade filen sedan tidigare och importera den.

Exportera regler:

Verktyg -> Regler och Aviseringar, Alternativ -> Exportera. Välj lämplig plats att spara på.

Importera regler:

Verktyg -> Regler och Aviseringar, Alternativ -> Importera. Nu kommer dessa regler inte att fungera förrän du har alla personliga kataloger återställda.

Hoppas att jag inte glömt något...grejen är att inte exportera profilen...utan att skapa en ny med samma innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Malou är inne på kan det ha att göra med att du har installerat exempelvis något skärppostprogram som ska rensa bort skräppost. Du kan också ha något säkerhetsprogram som går igenom mailen eller där mailen skickas via säkerhetsprogrammet, har du några sådana paket?

Tack för att du och andra försökt hjälpa mig. Men är nu desperat och kommer att formatera hårddisken.

/candela :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till er och alla som försökt hjälpa mig. Förklaringen till problemet kom i dag.

Efter formateringen hör jag på radion att felet med mailservern hos min nya leverantör Comhem har orsakat felet och fortsätter att krångla. Min tidigare leverantör UPC/Chello köptes upp av Comhem som inte klarade den anstormning av kunder som Chello hade. Har i dag (äntligen) kommit fram till Comhem:s kundservice och där kan man inte säga när felet skall vara avklarat. Tycker att detta borde meddelats via mail eller på Comhems webbsida. Hoppas jag få kompensation för det arbete som jag lagt ner.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det många gånger är för dålig uppdatering på hemsidor angående problem. Det gäller inte bara Comhem. Skulle spara många samtal till supporten.

Sen tycker jag det är lite synd att du inte beskrev ditt problem lite mer ingående från början. Hade du talat om att du hade problem med mailen från ComHem hade du kanske kunnat få bättre hjälp och sluppit formatera om hårddisken. Bara ett litet tips.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...