Gå till innehåll

Uppgradering från Moduslink


eskhult

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Härligt att höra att det börjar rulla på nu! :) Såg att Dell lovade att alla skulle ha sina Vista-uppgraderingar  senast i slutet av maj...

Med facit i hand tror jag Microsoft ställer lite högre krav på sina partners i liknande situationer i framtiden för att undvika pinsamheterna som har varit i samband med Moduslink, man kan ju iallafall hoppas det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kan meddela att jag fick min vista uppgradering till min Acer 5102 igår och den har nu vart installerad i ca 1 dag och det funkar fint. Det som inte funkar dock är MSN Live Messenger 8.1, får bara upp att det blir ett fel.. Har fler haft detta?? Vilken version skall man ha i Vista??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min för ca en månad sedan, men man har ju undrat lite vad de sysslar med när det ta ca 3 månader innan man får Vista.

Måste säga att jag tycker Vista funkar rätt bra, lite problem med drivrutiner men annar funkar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

i morn har det gått tre veckor sedan jag fick besked att min skiva har skickats, har fortfarande inte fått den dock. vad irriterad man blir. hade jag inte fått den skulle jag skicka ett mail efter tre veckor senast 1/5 yeah right fick mailet att skivan var skickad den 4/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en skiva från Moduslink till min fars HP-dator, någon som vet om den går att installera på min hemmabyggda dator eller är den låst till HP'n ? ???

Troligtvis är den bara för din fars HP, ja.

Men du sabbar för din far om du använder skivan på din dator, då det bara går att aktivera Vista en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver inte den så jag tänkte själv använda den på min dator, har ju trots allt betalat för den...

Är det ingen som provat att installera på en "OEM"-dator?

Det borde fungera på en annan dator om du inte installerat den tidigare. Egentligen är det bara en OEM-licens. Sätt i skivan och prova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ingen här som, som jag, har blivit "blåst" av Moduslink? Har skrivit en tråd på IDGs E-forum som börjar bli ganska lång om hur mitt COA först blev godkänt, varpå vi betalade. Efter en lång, lång väntan kom ett mail från Moduslink om att de inte hade fått någon betalning. Trots åtskilliga mail och ett fruktlöst samtal till deras support så händer inget. Moduslink är icke-kommunikativa, svarar inte på tilltal, kan man säga...

/hans  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Nu, äntligen! Efter ett halvår av ringande till Moduslink i Holland, mailande  och telefonsamtal till Microsoft, fick jag igår ett mail från Moduslink, att min Vista Business  var skickad från leverantör. Nu har jag ju redan köpt två Vista, en Ultimate och en Premium. Men att det ska behöva ta ett halvt år? Fick ett mail från Moduslink för två månader sedan, där det stod att dom inte skickar den innan jag betalar? Jag mailade då över kopia på inbetalning via Förningssparbanken. Ringde samtidigt Microsoft och sa att jag var mycket besviken, Microsoft lovade hjälpa mig, fast dom egentligen inte har med det och göra. Dom har ju lagt ut detta med upgrade till just Moduslink, men Microsoft har varit mycket bra, och även dom har ringt och mailat till Moduslink. Och nu efter ett halvår, så är den äntligen på väg. Hurra för det!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...