Gå till innehåll

Systemåterställning


candela

Recommended Posts

Hej alla!

Har fått problem med systemåterställning. Spelar ingen roll vilket datum jag väljer att göra en systemåterställning från.

Får till svar att sytemåterställning kunde inte göras. ???

Har inte rutan systemåterställning inaktiveras förbockad.

Vad kan ha hänt?

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det bara att stänga av systemåterställningen. Rensa bort det gamla.

Och starta upp den igen när du har startat om datorn.

Fast tala om va du har för problem, så kanske någon kan hjälpa dig.

Alltså, varför behöver du systemåterställa?

:)

Problemet är varför går det inte att återställa. När jag startar systemåterställning så finns det återställningspunkter men det går inte att återställa till någon av dem.

Varför ???

Skulle jag behöva åteställa så finns den möjligheten inte i nuläget. Känns inte bra när något inte

fungerar som det skall. >:(

För närvarande funkar allt övrigt.

Finns det någon som har konkret förslag till korrigering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Om det fortsätter att vara problem med dina återställningspunkter så föreslår jag att du går igenom detta tips och kollar om det hjälper...

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=1925.0

Hej Venom ;D

Gjorde som du föreslog. Printade ut sidan och genomförde det hela. Nu ser det bra ut. Skall prova om några dagar. ;)

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Om det fortsätter att vara problem med dina återställningspunkter så föreslår jag att du går igenom detta tips och kollar om det hjälper...

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=1925.0

Hej venoms!

Följde ditt förslag och allt såg bra ut. När jag provade att göra återställning några dagar senare så blev

resultatet att det inte gick att återställa. Gjorde om proceduren som du föreslagit, då jag antog att jag gjort

något fel. När jag sedan försökte göra återställning några dagar därefter så blev resultatet lika dåligt.

Har du något förslag på hur jag löser detta problem? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska titta på detta:

"Med BackOnTrack kan du med en enda knapptryckning rensa bort virus, dåliga installationer och programvara som fått din dator att krångla. Kvar blir en fräsch, välfungerande dator. BackOnTrack räddar dig till och med om Windows kraschat!"

Fördelen är att om windows pajar så funkar alltid BackOnTrack

Jag har använt programmet i ett par år nu utan problem BackOnTrack stänger av systemåterställningen i Windows.

Testa innan du köper programmet.

http://www.systemok.com/index.php?id=404&L=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att stänga av hela systemåterställningsfunktionen, starta om datorn.

Rensa ut allt skräp med hjälp av Ccleaner även registret.

Defragmentera hårddisken/diskarna.

Starta om datorn, aktivera systemåterställningen.

Jag tycker att om man har fler hårdiskar behövs inte systemåterställning på andra än systemet dvs c i de flesta fall.

Om man bara har en hårddisk kan man göra utrymmet mindre för återställningen eftersom det krävs ganska stort utrymme på disken för att göra en systemåterställning.

Man bör ha, rent generellt, dubbelt fritt utrymme på sin systemdisk dvs om ditt system tar 5gb så ha 10gb fritt utrymme till allt som systemet håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...