Gå till innehåll

Utforskaren har slutat fungera!


fetis

Recommended Posts

Härom dagen dök det upp ett väldigt irreterande meddelande när jag ska ut i Utforskaren. "Utforskaren har slutat att fungera". Sedan försöker såklart Windows lösa detta problem vilket den inte gör.

Jag har provat att återställa systemet till den tidpunkt den fungerade, men det hjälpte inte. Sen provade jag att installera de senaste uppdateringarna med Windows Update. Det hjälpte såklart inte heller. Hur ska jag nu göra? Måste ju komma åt mina filer och mappar.  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer när jag trycker in på "Dator" men sen när jag trycker på Enhet C så dyker meddelandet upp. Alltså jag kommer inte så längre fram än till "Dator". Jag har en till partition där det inte dyker upp något. Jag har även provat att söka efter en mapp och gå in där genom på det sättet istället, och det fungerade. Så det verkar vara något skumt när jag ska just klicka in mig på enhet C:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har nyligen installerat Nero 7. Skulle förmodligen kunna vara det som har orsakat det.  :-

Har inga externa grejer nyligen inkopplat. Och har inte kopplat in något sånt heller på denna datorn. Har endast kopplat in mus & tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...