Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Jag har gjort en ominstallation av XP (fullständig) från XP Pro til XP Home. Kan tyckas märkligt men jag har gjort det. På den gamla installationen hade jag två diskar installerade varav den ena hade två logiska enheter. Dessa två logiska enheter har jag nu tappat. Hur får jag tillbaks dessa?

Posted

Högerklicka "Den här datorn" -> Hantera, Välj diskhantering i vänster fält.

Nu ser du dina diskar i det högra fältet, välj den disk du vill ändra och partionera om den...

Var noga med att välja "rätt" hårddisk eftersom du kommer att radera allt på den när du partionerar om den.

Om du har sådant på disken du vill ha kvar får du använda "Diskpart" eller något annat tredjepartsprogram för att krympa den partionen först innan du gör en logisk enhet av den andra delen.

Se till att du förstår vad du gör innan du gör något bara :)

• 1 month later...
Posted

om man gör en ominstallation av window xp så raderas väl alla foto filer & allt man har lagrat

i datorn ?  ???

jag skulle också vilja göra denna ominstallation men vill ej bli av med allt som jag sparat i datorn.

Posted
om man gör en ominstallation av window xp så raderas väl alla foto filer & allt man har lagrat

i datorn ?  ???

jag skulle också vilja göra denna ominstallation men vill ej bli av med allt som jag sparat i datorn.

Bränn ner allt du vill spara på en skiva. Har du ingen bränna är det en bra investering  ;)

Alt. så för över data till en annan hårddisk. En extra hårddisk är oxå en bra investering :D :D

Om du vill va smidig, kolla efter ett USB minne(n) 2-4GB. Väl värt pengarna, i dag kan du få ett 2Gb USB minne för knappt 200kr.

/Anderzzon