Gå till innehåll

Köra in Vista igen


tokar86a

Recommended Posts

Ja det var väll mäst att jag inte kunde köra med dubbla skärmar. Kör med ett Nvidia Geforce 7900GT Funkar den möjligheten nu?

Efter att jag ahde kört det någon månad så började programen på att öpnnas slöt. Kunde ta en 2 minuter innan man fick upp ett program. Sedan kunde det gå blixt snabbt med samma program. Är det fixat nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat att köra två skärmar så det får någon annan svara på, vet dock att folk körde dubbla skärmar redan under betatestningen, utan större problem. Hur ansluter du skärmarna, via DVI eller analogt eller både ock?

Att programmen går segt att starta känner jag inte till, var datorn ansluten till en domän?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Huvudskärmen kör jag DVI till den andra skärmen blir det Analogt sedan brukar jag kopla den till TV med och då kör jag med en S-Vidieo kabel. Jag kunde i alla fall inte köra med dubbla skärmar. Tror inte det fans att välja som inställning.

har skapat en tråd om det felet jag fick.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=6434.0

Nej den avr inte koplad till en domän. Jag hade i alla fall det felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag vill köra så. Antingen så kör jag vista eller XP. Men jag gilar Vistas Viloläge. Det är mycket bätre än i XP. Plus om något krasar så krasar inte allt som det kan göra i XP. samt att den har en bra restart funktion på det.

Men hur skulle ni göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag har ett geforce 7600 i min ena dator. Och på den lyckades jag få igång både dvi och hdmi på en och samma gång.

Visserligen var det samma teve som båda sladdarna gick in i, så jag kunde bara se ena halvan av skrivbordet åt gången. Men det fungerade åtminståne. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se står det inget om problem med flera skärmar i Release notes för de senaste drivrutinerna som släpptes häromdagen, se http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.67.html

Jag skulle köra in Vista eftersom det trots vissa små problem är överlägset XP.

Det kan ju ha varit fixat nu. Det har ju släps lite nya drivar sedan jag körde med vista sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Hur bra är vista idag?  Har de nya hotfixarna förbätrat det något?

Ja visst har de förbättrat situationen och snart kommer fler prestanda och stabilitetsfixar i väntan på SP1. SP1 kommer dock att bli den stora förändringen så den som väntar på något gott...

Ja då kanske man ska köra in vista igen när man orkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tokar86a!

Varför inte testa "VMvare Workstation" eller något av deras gratisalternativ  eller "Virtual PC 2007" gratis från Microsoft och installera Vista i en virtuell dator. Jag kör Vista virtuellt i "VMware Workstation" och det funkar alldeles utmärkt.

Stenis skrev en artikel här på forumet, vilket gjorde mig intresserad och på den vägen är det. Skulle vara kul att veta hur många som provat på.

Läste också någonstans att "Virtual PC 2007" har sämre isolation mellan värdsystem och gäst och att  "VMware Workstation" skulle vara bättre på den punkten. Kanske någon som vet något, om just säkerheten med virtuella miljöer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tokar86a!

Varför inte testa "VMvare Workstation" eller något av deras gratisalternativ  eller "Virtual PC 2007" gratis från Microsoft och installera Vista i en virtuell dator. Jag kör Vista virtuellt i "VMware Workstation" och det funkar alldeles utmärkt.

Stenis skrev en artikel här på forumet, vilket gjorde mig intresserad och på den vägen är det. Skulle vara kul att veta hur många som provat på.

Läste också någonstans att "Virtual PC 2007" har sämre isolation mellan värdsystem och gäst och att  "VMware Workstation" skulle vara bättre på den punkten. Kanske någon som vet något, om just säkerheten med virtuella miljöer.

Ja det kan vara något som man kan prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...