Gå till innehåll

Felkod 0x8007045d under installationen


dokke

Recommended Posts

Tjena. Har ett stort problem som jag inte kan fixa. Det är såhär att jag försökte installera Vista på min burk och när jag försökte göra detta så hängde sig installationen med meddelandet: Error code 0x8007045d.

När jag efter installationen försökte starta upp mitt vanliga XP så gick inte det heller. Fick något bluescreen och en massa text. Försökte därefter att starta den ett par gånger till med samma resultat. Så jag bestämde mig för att formatera hela min C: hårddisk och göra en helt ny installation av Vista på min formaterade hårddisk. Detta gjorde med hjälp av Vista installations skivan. Men då kommer det sålång som jag har beskrivt ovan. Error code 0x8007045d!!!  :'(

Mina data består av:

Silver Power PSU, 600W, 120mm fläkt Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Samsung DVD-brännare SH-S203 SATA Black OEM

XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Seagate Barracuda ST3750330AS 7200.11 750GB 7200rpm 32MB cache SATA2

Uppskattar till tusen om någon kan hjälpa mig med detta. Om det finns några program man kan ladda ner eller ja, rent av vad som helst! :P Vad som helst för att få igång datan igen.

Tack på förhand! // Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att bränna ett nytt Windows XP eller kanske Vista och testa att installera det? Är inte så high-tech på datorer!?  ???

Tänkte bara säga det osså att när jag försöker starta upp mit vanliga XP står det att "BOOTMGR IS MISSING". Har ingen aning om vad det betyder men det kanske hjälper.

TACK!!!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att bränna ett nytt Windows XP eller kanske Vista och testa att installera det? Är inte så high-tech på datorer!?  ???

Tänkte bara säga det osså att när jag försöker starta upp mit vanliga XP står det att "BOOTMGR IS MISSING". Har ingen aning om vad det betyder men det kanske hjälper.

TACK!!!  :)

Easy fix to the "BOOTMGR IS MISSING" error on startup:

1. Boot to the Vista installation DVD.

2. Select Repair Your Computer

3. From the system recovery options menu, select Command Prompt

4. From the command prompt, run "bootrec /fixboot" (no quotes), which will re-write the Windows Vista boot sector code.

5. Exit command prompt and reboot the system.

Voila - issue resolved.

/ källa - http://lifehacker.com/software/troubleshoo...rror-251733.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Har samma problem när jag försöker installera Vista på min HP dator. Har en dator med Vista förinstallerat. Ville prova min egen köpta Vista Home Edition som jag köpte just när Vista släpptes. I med skivan, uppstart, formatering av C:, sedan flyter det på i 10 minuter sedan får jag samma felkod och att filer saknas. Har prövat i min andra DVD drive med samma resultat. :angry:

Sätter man däremot i min recovery skiva som jag bränt så funkar allt utan problem.

Känns som jag slängt 2800:- på något som inte går att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem när jag försöker installera Vista på min HP dator. Har en dator med Vista förinstallerat. Ville prova min egen köpta Vista Home Edition som jag köpte just när Vista släpptes. I med skivan, uppstart, formatering av C:, sedan flyter det på i 10 minuter sedan får jag samma felkod och att filer saknas. Har prövat i min andra DVD drive med samma resultat. :angry:

Sätter man däremot i min recovery skiva som jag bränt så funkar allt utan problem.

Känns som jag slängt 2800:- på något som inte går att använda.

Varför ska du uppgradera en redan förinstallerad vista??

HP har den lilla egenheten att informationen om det förinstallerade operativsystemet ligger på ett microchip inbyggt i datorn... allt för att motverka piratkopior. Det gör troligen att du inte har det så lätt nu, rådet är att använda din recoverycd och återställ till orginalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du uppgradera en redan förinstallerad vista??

Ja det kan man ju undra? :D

Det hela började med att min HemPC med XP installerat och 2 månader av den 3 åriga garantin kvar totalpajade så HP skickade en ny dator med Vista på. Före det hade jag investerat i Vista för att lägga in i min XP burk, men inte hunnit så långt innan datorn pajade. Så nu kände jag bara för att använda min dyrt förvärvade Vista när det var dags för en om installation. Har kört min recovery cd nu utan problem.

Om det är som du skriver kan det bli problem om man sen uppgraderar till win7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade följande på ett Vista forum

"Microsoft Sez:

Create A Folder Called Setup! Copy you Vista DVD to the Folder Called Setup. Run the Setup.exe in the Setup folder!

To get rid of the error copy the full Vista DVD to a folder called "Setup" on to your hard drive. If you cant Copy the files to your hard drive because you get a copy error of 'ANY KIND!!" Its your DVD Drive!. Microsoft DVD's media seems to have a problem with some DVD Drives Thats why you get the

"0x8007045d" Cant find required file to complete installation error message. Some people may have the same problem while making backups to DVD disk.

I was running a BRAND NEW Sony 16x DRU-720a DVD burner was getting that error. So just for fun I took off my Sony DVD Burner and installed an old NEC 4X dvd burner. I was able to copy the Vista DVD files to my hard drive with no problem."

Kan vara en förklaring. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men,,, :unsure: ,,,om det inte går att kopiera över allt från min skiva och jag får samma felkod som när jag försöker installera..är det inte fel på min dvd spelare då?? :unsure:

Det är EN möjlighet... en annan är att skivan är skadad! Kolla den här länken och se om den kan hjälpa dig runt problemet!

http://social.technet.microsoft.com/forums...f-52901f840f17/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör enl följande...

Skapa en katalog, t.ex C:\W7

Öppna ett kommandfönster och navigera till din dvdspelare.

Skriv:

xcopy /E /T *.* c:\W7

och sedan:

xcopy /E /H *.* c:\W7

navigera till C:\W7

skriv:

ATTRIB -R C:W7\*.* /S

Klart

Kör setup.exe från C:\W7\sources

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör enl följande...

Skapa en katalog, t.ex C:\W7

Öppna ett kommandfönster och navigera till din dvdspelare.

Skriv:

xcopy /E /T *.* c:\W7

och sedan:

xcopy /E /H *.* c:\W7

navigera till C:\W7

skriv:

ATTRIB -R C:W7\*.* /S

Klart

Kör setup.exe från C:\W7\sources

Tack för tipsen ska testa nästa gång när det blir dags för en ominstallation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...