Superlight Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Hittade en flash-länk http://people.mozilla.com/~beltzner/overview-of-firefox3.swf Någon moderator kan flytta den till under Program om jag har lagt fel! Ämnet flyttat av Malou Quote
Wheninrome Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Vad vill du säga med en länk till en död sida? Quote
waxinator Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Vad vill du säga med en länk till en död sida? Sidan är inte död ! Den startar direkt med en video/filmsnutt (en swf-fil) om FF3 finesser. B.T.W... tack för länken Superlight Quote
Olivier Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 När jag klickar så laddas filen overrview-of-firefox3.swf ner. Hur ska jag göra för att den ska köras direkt i webbläsaren istället? Jag har säkert grejat med någon inställning. :- Edit: Filmen spelades upp med Flash i IE7. Filmen: Coola funktioner. Har faktiskt inte testat 3:an än. Hatar att ta saker i förskott. Det är ju faktiskt den slutliga produkten som är den de vill att vi ska använda och gilla. Betor och RC är jobbiga, men för de som gillar dem är det ju kul att de släpps publikt. Quote
Superlight Posted June 12, 2008 Author Posted June 12, 2008 FF3 kommer nu att släppas skarpt nästa vecka. http://www.idg.se/2.1085/1.167662 Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 På Feel Firefox ( http://www.feelfirefox.net/ ) står det Were just over 12 hours until the start of the long-awaited Download Day! Our Guinness World Record attempt will start when Firefox 3 is officially launched at approximately 10:00 a.m. PDT (17:00 UTC) on Tuesday, June 17th.At that time, please check out the official Download Day site to get Firefox 3 and for a map of worldwide downloads! När blir det då att den släpps i Sverige? Utgår man från USA:s morgon? Quote
perbear Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 <När blir det då att den släpps i Sverige? Utgår man från USA:s morgon? > Yes. 10 på morgonen Pacific Daytime saver. Det blir 19.00 sommartid i Sverige. Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Åhhh, så lång väntan. Jag har inte testat 3:an alls. Hur installerar man den? Avinstallerar man 2:an först? Kommer tillägg och bokmärken vara kvar? Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Titta här: http://www.filehippo.com/download_firefox/ Är den redan släppt på engelska? Quote
waxinator Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Hur installerar man den? Avinstallerar man 2:an först? Kommer tillägg och bokmärken vara kvar? Man kör installationsfilen som vanligt. Installationen ersätter föregående version. EDIT: Beta versioner ligger kvar ! Egna foldernamn... Alla tillägg finns kvar. Man får varningar om osupportade version-2-tillägg och dessa inaktiveras. Med andra ord de flesta Tillägg går ej att köra... :- Där finns artiklar om hur man går förbi versionskontrollen... men detta skruvar upp FF så vansinnigt så inget fungerar efteråt. Man måste installera om FF för att bli av med ständiga varnings-pop-up'er. Quote
Frosty Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Verkar spm att det går att tanka ner releasen redan nu, se här: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.0/win32/sv-SE/ Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Men tilläggen raderas väll inte bara hux flux om de inte stödjs? ??? Det kan ju komma uppdateringar för dom inom den närmsta veckan... Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Okej, jag förstod inte när du började prata om att Firefox skruvar upp pop-uper eller vad du sa Quote
waxinator Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Jahaaa... Detta gällde alltså om man pillade i FF's egna registerinställningar för att få 3'an att acceptera 2'ans Tillägg. Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Jag väntar nog lite med FF3 tills alla mina tillägg funkar där också. Hoppas att det går snabbt att fixa det. Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Hmmmmm Kunde inte hålla mig och laddade ned FF3. Snyggare. De har fixat tilläggen AVSEVÄRT smidigare än förut. Den skall visst vara betydligt snälla mot processorn och ha bättre minneshantering än tvåan. Så här långt är jag nöjd med trean, mycket nöjd. Alla tillägg fungerade inte, men den smällen får jag ta. Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Hur laddade du ner? Länken som Frosty gav funkar inte för mig, där är för många som använder den står det. Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Hmmmm Sakta i backarna. Jag fick visst en del underliga fel märkte jag och fick köra tillbaks tvåan igen. Vänta lite med att ladda ned trean. Scrollingen blev knäpp och jag såg inte texten när jag skulle göra ett inlägg eller logga in (använder inverterad bakgrundfärg normalt). Men, det jag såg var riktigt bra, många saker klart förbättrade. Ser fram att installera den färdiga versionen av Firefox III (som förhoppningsvis skall funka lite bättre). Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Nej, nej. Med hur laddade du ner? ...menar jag inte, jag vill också... Jag laddar alltid bara ner från deras officiella hemsida. Vore bara kul att veta var ni får sakerna ifrån... Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Jag laddade ned betan, den har funnits ett bra tag att ladda ned. (officiella sajten) Men, vill du ladda den klara versionen. Kl 19.00 ikväll. Mozilla ber alla ladda under en och samma dag för att slå rekord på antal nedladdningar under 24 timmar och hamna i Gunnies Book Of World Records. http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ Quote
Olivier Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Jag sa sitta vid datorn vid skiftet mellan 18:59 till 19:00, om dom är över tio sekunder sena med att släppa 3:an kommer jag att få spel i denna tråd. ;D Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Ha ha ha ha Jag kommer också hjälpa dem slå rekord genom att ladda ned 3'an. http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 REKORD! Mozilla, organisationen bakom webbläsaren Firefox, tänker sätta Guinnessrekord i nedladdning. Målet är att få fem miljoner nedladdningar av version 3 av Firefox under 24 timmar. Rekordförsöket startar klockan 19.00 på tisdag kväll och nu har strax över tio tusen svenskar lovat att vara med och ladda ner. I hela världen har just nu drygt en och en halv miljon surfare skrivit upp sig för att få en påminnelse att hämta hem programmet i rätt tid. Rekordförsöket övervakas av två domare från Guinness som ska kolla loggarna hos Mozillas servrar. Firefox används av ungefär 20 procent av världens surfare. En siffra Mozilla hoppas öka på med nästa version av webbläsaren. http://www.metro.se/se/article/2008/06/17/...50-48/index.xml Quote
LionKing Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Jag sa sitta vid datorn vid skiftet mellan 18:59 till 19:00, om dom är över tio sekunder sena med att släppa 3:an kommer jag att få spel i denna tråd. ;D Oj, spännande att se hur det tar sej uttryck! Om dom är sena, förståss... Quote
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Posted June 17, 2008 Det kan jag redan säga nu. Det blir myteri på forumet med kölhalning som följd. > ;D Quote
Recommended Posts