Gå till innehåll

Skaffa tv och bredband, vad ska jag ha?


Recommended Posts

Hej!

Längesen man skrev här inne sist, typ över ett år sedan.. men kollar in på sajten dagligen då jag har den som en av mina startsidor bland alla flikar, gillar verkligen denna sida ;)

Nu är det så här att jag precis har flyttat hemifrån och bor i en lägenhet i Stockholm, Johanneshov nära globen. Har precis köpt en 7-8 år gammal begagnad TV för 800 spänn samtidigt som jag sitter och surfar med ett lånat mobilt Tele2 USB-bredbandsmodem med lägsta hastighet. Dom ända kanalerna som jag får gratis på TV:n är SVT1, SVT2, TV4, någon lokal kanal och typ Com Hems egen kanal. Lägenheten är ansluten till Com Hem och det är ett sånt här jack som finns: http://comhem.se/portal/comhem/combo_start.

Jag tänkte skaffa bredband och några fler tv-kanaler till ett billigt pris, det behöver inte och måste inte vara från samma leverantör. Vill helst inte betala mer än 300 kr/mån och fast telefon bryr jag mig inte om då jag har en mobiltelefon, men om jag måste skaffa en fast telefon så vill jag gärna ha Tele2 eller om det finns någon annan bra operatör.

När det kommer till TV:n hade jag tänkt mig något med baskanaler typ 3:an, 5:an, MTV, TV4+, TV6 och kanske någon Disney Channel det borde räcka tror jag. Men som sagt vill jag inte betala mer än 300 kr för TV och bredband. På bredbandet går det bra med 8 mbt/s men vore inte helt fel med 24 mbt/s men 8 duger och räcker mer än väl.

Har bara möjligheten att skaffa via kabel eller telejack då det ej finns en nätverkskontakt i lägenheten.

Det jag undrar är om någon här inne vet/ eller känner till något bra som man kan skaffa?

Det var nog allt, förresten så har jag själv kollat runt lite på nätet och tycker mig inte hitta något bra till vettigt pris, har kollat både Telia, Tele2, Com Hem och Bredbandsbolaget utan att bli mycket klokare.  ???

Varför kan dom inte bara ha så att man själv får välja vilka kanaler man vill ha, att man t. ex. kryssar i att dom och dom och dom vill man ha ifrån en lista sen kan det du få kosta ca 5 kr per kanal eller liknande, väljer man sedan 10 kanaler så borde det bli billigare eller nåt. Som det är nu så är det ju bara dåligt för mig som kund.

Man borde också kunna välja själv om man vill ha antingen TV, bredband eller telefon utan att bli påtvingad en massa.. Väljer ja nu att ha ADSL så MÅSTE jag skaffa ett fasttelefonabonnemang och det är ju dumt eftersom jag då blir påtvingad nåt som jag inte vill ha och måste betala för nåt jag inte kommer använda alt. att jag använder tjänsten väldigt sällan. MYCKET dumt för mig som kund, men BRA för företaget då dom tjänar en massa extra pengar på det, hm  :-

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

medium8 : 159:-/mån

Bredband[/color]:

Eftersom du inte vill ha ADSL har du två alternativ, 3G eller kabel

Kabel: http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_medium : 299:-/mån

3G: http://www.tre.se/templates/FlashAndTabs.aspx?id=31729 : 199:-/mån

Jag sa aldrig att jag inte ville ha ADSL..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde få in fler kanaler? Ja kör också comhem tv utan att betala. 14 kanaler tror ja. Kanske tv:n inte får in kanalerna?

Internet e ju viktigast, för de går ju att se på tv där me, gratis.  ;) Och telefon går ju också och fixa den vägen, fx skype.

:)

Det måste ha varit UPC som hade hand om TV-sändningarna i denna fastighet förut och eftersom dom nu är uppköpta av samma som äger Com Hem så har det blivit så att tv-sändningarna nu kommer ifrån Com Hem och alla före detta UPC-fastigheter har bara SVT1, SVT2 och TV4 resten måste man betala extra för.

Mer kan läsas på följande sida:

http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_analog_betaltv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa aldrig att jag inte ville ha ADSL..

Nog läste även jag in detta i ditt inlägg.

Väljer ja nu att ha ADSL så MÅSTE jag skaffa ett fasttelefonabonnemang och det är ju dumt eftersom jag då blir påtvingad nåt som jag inte vill ha

Kan du komma överens med Telia om hur du hanterar ADSL-anslutningen så får du 8Mbit med fri TV

i ett år för drygt 300:- /månad.

Annars verkar den stora satsningen vara mobild bredband bland flera operatörer (Telia, Tele2 m.fl.)

Där erbjuds man ett halvårs 'gratis' abonnemang vid nytecknande (ingen TV dock).

Varför inte helt enkelt ringa de olika leverantörerna och ge dem tillfälle att försöka sälja på dig en bra

och billig lösning grundat på dina nuvarande förhållanden ?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du komma överens med Telia om hur du hanterar ADSL-anslutningen så får du 8Mbit med fri TV

i ett år för drygt 300:- /månad.

Men då måste jag ju ha en fast telefon eller hur?

Annars verkar den stora satsningen vara mobild bredband bland flera operatörer (Telia, Tele2 m.fl.)

Där erbjuds man ett halvårs 'gratis' abonnemang vid nytecknande (ingen TV dock).

Mobilt bredband vill jag tyvärr inte ha..

Varför inte helt enkelt ringa de olika leverantörerna och ge dem tillfälle att försöka sälja på dig en bra

och billig lösning grundat på dina nuvarande förhållanden ?!?

Jo så kan jag ju oxå göra ju, kanske är en bra idé..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia kör nu nån kampanj om Telefon, bredband och digital tv för 299:- i månaden.

Kan vara värt att kolla upp.

http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...emang/bredband/

Jo men en typisk Telia kampanj  ;)....eller iofs alla operatörer kör så här. :P

  Telia Bredband 1,5-2 Mbit/s med Bredbandstelefoni och Digital-tv  0 kr  299 kr 

Telia Bredband 6-8 Mbit/s med Bredbandstelefoni och Digital-tv 0 kr 349 kr

Telia Bredband 12-24 Mbit/s med Bredbandstelefoni och Digital-tv 0 kr 399 kr

Sen ska de väl också ha för telejacket....  80:- månaden eller vad det är plus inkoppling... :P

Har man UPC/Comhem redan indraget så kan det kanske vara bättre att kolla på det.

http://www.comhem.se/

Eller struntar man i TVn eftersom man oftast iaf inte tittar och skippar även den fasta anslutningen

och kör med ett mobilt bredband.  Massvis som gör så numera.  Telefon enbart via mobil.

Det finns liksom inget billigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...