Gå till innehåll

Vilket är de bästa programmet för att rippa DVD-filmer?


drajsnow

Recommended Posts

Vilket är de bästa programmet för att rippa DVD-filmer?

Programmet måste uppfylla dessa krav:

-Gratis

-Enkelt att använda

-Kunna kopiera en DVD-film rakt av

-Kunna krympa storleken på en DVD-film

-Kunna välja vad som rippas(subtitles, menyer osv)

Funktioner som gärna kan ingå:

-Ändra filformat

-Rippa till mobil, PSP osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen DVD Shrink, men tyvärr får jag inte det programmet att fungera med Vista Home Premium SP1... (Precis som JoWa skrev) Letar därför efter ett likvärdigt program som är lika enkelt att använda, fast gärna med några "moderna"  tillägg såsom filmkonvertering till mobil.... 

Testade Quick media Converter tidigare idag, men fick det inta att fungera. Stod bara error när jag rippade. Kanske får ge det en chans till om ingen annan har något bättre förslag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Quick media Converter tidigare idag, men fick det inta att fungera. Stod bara error när jag rippade. Kanske får ge det en chans till om ingen annan har något bättre förslag...

Jag vill minnas att jag också hade lite problem, men mest med att begripa hur! Programmet fungerar klanderfritt när man väl har greppat det. Förklaringen kan möjligen ligga i att det är en fransman som har skrivit det!    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger gratis så är min första tanke DVD-shrink. Mycket bra program som jag ofta kört med tidigare. Men vad jag förstår så är den väl inte riktigt kompatibelt med Vista (om du kör Vista). Vet inte heller om senaste versionen 2008 kan fungera med vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte heller om senaste versionen 2008 kan fungera med vista.

Varning för DVD Shrink 2008!:

Fake Versions

The real DVD shrink is and always has been, freeware. Some websites have been offering soundalike versions with names like "DVD Shrink 2008" and similar that imply that they are a later version, available for a fee. (Ironically, their ads often appear on the official DVD Shrink Website, as Google targeted advertising).

The latest version of DVD Shrink was released in 2005; there have been no others. The soundalikes are either DVD Shrink 2005 with minor cosmetic changes, or inferior unrelated software.

Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. En fake versions alltså!

3.2.0.15 verkar vara senaste versionen http://www.dvdshrink.org/what_en.php

Vet inte om jag blandar ihop shrinken med något annat program nu men har för mig sen något år sedan att man slutat att utveckla programmet, om det nu var shrink eller om det var något annat program. Kan va DAEMON Tools jag blandar ihop med.

Hur som helst är det synd om ingen version fungerar i vista. Ett mycket snabbt och bra program annars. Minns inte varför jag slutade med shrinken egentligen då den var ett bra program. Om det var för att den lade till nån konstig text i början på filmerna?? eller vad det nu var som inte uppskattades senare riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...