Gå till innehåll

Webmailen hos BBB


Recommended Posts

Jag vill kunna kolla min meil genom BBB:s webmeil, men det är ett problem:

När man loggar in på deras webmeil, så finns inte de meil som finns i Thunderbird.

De finns inte varken som skickade eller mottagna.

Men kollar man i Thunderbird, så finns allt.....

Även kontakterna finns inte i webmeilen.....

Vill alltså synka webmeilen med Thunderbird och tvärtom.

smidigt om man t ex är på semester, och vill kolla meilen.

hur löser man detta?

P.S. Inga svar som " skaffa ett konto på Gmail eller Yahoo, Hotmail.....".

      Svara endast bara om ni har en lösning eller att man kan testa något som kan lösa problemet.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste konfa Thunderbird så att den lämnar kvar mailen på servern i så fall (om det går)! Med risk att du får serverutrymmet fyllt, och massa mail går i retur!  ;)  Det normala är att mailklienter typ Thunderbird hämtar hem mailen till hårddisken och därmed försvinner dom från servern. När du åker på semester kan du så klart kolla mailen via webmail, och dom kommer att ligga kvar där tills du kommer hem och startar Thunderbird igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den inställning jag nämnde gäller inkorgen. Gör du som jag beskrev, ligger mottagna meddelanden kvar på servern också efter att du har tagit emot dem i Thunderbird.

Meddelanden du skickar från Thunderbird ser du aldrig via webbmailen, och meddelanden du skickar från webbmailen får du flytta från mappen Skickat till Inkorgen, om du vill att Thunderbird skall hämta dem (till Inkorgen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ,men om jag ställer in det på detta sätt; kommer de meilen som skickas från webmeilen stå som skickade i Thunderbird osv osv...?

Det beror på om det finns inställningar i webmailen som skickar kopia till dig! Alltså.... när du skickar ett mail från webmail, så kan du samtidigt skicka kopia till dig själv, som du sen tankar ner till Thunderbird när du kommer hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hhmm, tror jag hoppar över detta. Synd att det inte var enklare. Känns som mycket att hålla reda på, med både Thunderbird och webmailen.

Vill ju bara att det skall vara samma i båda, utan att hålla på att skicka från den ena och ladda ner i den andra eller tvärtom.

Annan fråga, en jag känner som har Telia och använder Outlook Express, kan skicka från Outlook Express, och när han går in i Telias webmeil så finns det skickade meilet där. Det samma gäller för de som kommer i inkorgen.

Varför är det inte så hos BBB???

Man kanske skall se om Outlook kan klara det som inte Thunderbird klarar...

Det har väldigt lite med mailklienten att göra... Outlook och Thunderbird gör ungefär samma saker! Undersök istället vad det finns för inställningsmöjligheter i din webmail. Det finns kanske funktioner som måste aktiveras manuellt t.ex!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...