Gå till innehåll

Vuze


Jack Bauer

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Sirapsklient på över 8 meg?

µTorrent är blixtsnabb, tar ingen kraft och dessutom bara 236 Kb stor. Så, varför skulle man använda Vuze?

Ett bra skäl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sirapsklient? Vad baserar du det på? Tycker Vuze flyter på bra jag.

Finns ju oändligt fler inställningsmöjligheter i vuze, därför använder jag det.

uTorrent har ju inte utvecklats nånting, jag har använt det med förr.

bra dock för de med inte så kraftfulla datorer.

Som vanligt tycker alla olika, alla gillar olika program. så är det och kommer alltid att vara.

Kan någon som använder Vuze, och gillar det kommentera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt Vuze tidigare, men "upptäckte" sen µTorrent. Precis som DimensionX säger så är den enormt mycket mindre. Dessutom tycker jag att man laddar ner snabbare med µTorrent, men vet inte om det stämmer eller om det är inbillning.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt Vuze tidigare, men "upptäckte" sen µTorrent. Precis som DimensionX säger så är den enormt mycket mindre. Dessutom tycker jag att man laddar ner snabbare med µTorrent, men vet inte om det stämmer eller om det är inbillning.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med din fråga.

Som vanligt tycker alla olika, alla gillar olika program. så är det och kommer alltid att vara.

Kan någon som använder Vuze, och gillar det kommentera?

Lässvårigheter här på forumet??

Dessutom tycker jag att man laddar ner snabbare med µTorrent, men vet inte om det stämmer eller om det är inbillning.

Har knappast med fildelningsklienten att göra,snarare hur snabb lina man har osv.osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att man via en inställning i Vuze, kan kryptera sin trafik när man tankar torrents.

Någon mer som läst detta: http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/

Verkar ju bra isf, om man kunde ställa in det i Vuze direkt, utan något extraprogram.

Kommentarer?

Du kan kryptera all utgående trafik i uTorrent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har använt Vuze tidigare, men "upptäckte" sen µTorrent. Precis som DimensionX säger så är den enormt mycket mindre. Dessutom tycker jag att man laddar ner snabbare med µTorrent, men vet inte om det stämmer eller om det är inbillning.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med din fråga.

Det stämmer, µTorrent laddar snabbare än de flesta andra torrentklienter och är en av orsakerna att det är såpass mycket använt.

Jag läste till och med någon jämförelsetabell på hur snabb µTorrent var i jämförelse med flera andra liknande klienter, så farten hänger till en del på vilken klient man använder.

För övrigt så är "Vuze" "Azureus" med nytt namn och Azureus är inte direkt känt för att vara processorsnålt eller snabbt kan jag säga. Därav uttrycket sirapsklient från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aargh, jag blir galen >:D

Ni som inte gillar Vuze, snälla låt bli att kommentera >:D

Du kan kryptera all utgående trafik i uTorrent!

Denna frågan riktar sig till Vuze-användarna ENDAST !!!!!

Om man frågar något om ett program, vill man ju inte ha en massa svar om ett annat program eller?

Gör ett sista försök: Vuze och kryptering; hur ställer man in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är nog inte många som använder Vuze. uTorrent är bättre.

Vuze är skrivet i Java, och det får det lida för. Java är nämnligen sirapen själv, och har inte tillgång till plattformsberoende funktionallitet, såsom att stänga av datorn när alla torrenter är nerladdade.

Det går inte ens att göra i Java.

uTorrent är skrivet i C++ och kan göra precis vad den vill med datorn; stänga av när torrenter är nerladdade, försätta datorn i viloläge osv...

Det tycker jag är den absolut bästa anledningen att köra uTorrent, men sen är den ju även sjukt lätt och snabb.

Den är ju visst under utveckling, man håller ju på massor med diverse nya protokoll och sådant, och man gör ju även en version till mac os x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, i give up. vart värt ett försök iaf :(

Jack Bauer.

Inse bara att de flesta lämna Vuze/Azureus för längesen.

Sedan laddar Utorrent snabbare.. och det beror inte bara på linan.

Och varför det är så.. kommer jag inte förklara. För du vill inte veta.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, i give up. vart värt ett försök iaf :(

Men alltså vad är problemet egentligen?

Du har ju själv skrivt en länk, och där finns Azureus med, vilket nu kallas Vuze, det är samma sak.

Du borde ju lätt kunna lista ut vad de eventuella skillnaderna är i menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan laddar Utorrent snabbare.. och det beror inte bara på linan.

Och varför det är så.. kommer jag inte förklara. För du vill inte veta.

Jag vill veta, eftersom jag tror det är 100% bullshit. Java må vara slött, men så värdelöst så det inte ens kan hänga med dagens internethastigheter är det inte. Du måste ju ha en så långsam dator så att CPU står på 100% hela tiden för att det ska bero på klienten, annars är det ju linan som begränsar.

En förklaring tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan laddar Utorrent snabbare.. och det beror inte bara på linan.

Och varför det är så.. kommer jag inte förklara. För du vill inte veta.

Jag vill veta, eftersom jag tror det är 100% bullshit. Java må vara slött, men så värdelöst så det inte ens kan hänga med dagens internethastigheter är det inte. Du måste ju ha en så långsam dator så att CPU står på 100% hela tiden för att det ska bero på klienten, annars är det ju linan som begränsar.

En förklaring tack.

Kör du Vuzzzzze al, du som är programerare å allt ?  ;)

Har du inte märkt att Azzzzuereuzzz fångar upp färre seeders?

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder uTorrent, men jag vill ändå inte kasta okonfirmerad smuts på annat.

Jag menar, det du säger saknar källa, jag sökte som en galning precis om Vuze verkligen hade mindre seeders och det där och hittade inget om det. Varför skulle den ens göra så?

Det är konfirmerat att Vuze är en jävla sirapsplugg, men inte att den skulle ha långsammare nerladdning, såvida man inte har CPU eller RAM på 100%. Det är ju ändå samma nätverk som används; bittorrent. Det enda som skiljer är ju själva implementationen.

Tycker du ska visa en riktig källa som visar att Vuze verkligen har en sämre hantering av torrents och verkligen använder färre seeders.

Och då menar jag ingen oseriös screenshot på dom båda programmen, utan dokumenterad fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev denna tråden plötsligt intressant igen.

Håller med al6, man skall ha kött på benen innan man kastar smuts.

Man använder ju det som passar varje person bäst efter behov och dator prestanda.

Frågan jag ställde från början gällde ju Vuze, men blev lite irriterad för det kom en massa svar som inte gällde Vuze. Men om man frågar om ett program eller något specifikt, så vill man ju inte ha en massa kommentarer eller svar om något annat program. Det tror jag gäller för alla härinne på forumet.

Sorry för detta, och om jag trampade på några tår. Inte min mening isf.

Sedan att Vuze på något sätt skulle vara utdött som torrentklient tror jag knappast på.

Senaste torrenten kollade var det iaf 50% som använde sig utav Vuze eller f d Azureus.

Och på Download.com hade det laddats ner 2,7 miljoner ggr t ex....

Har innan använt de flesta torrentklienter, inklusive uTorrent.

Kan bara hålla med om att Vuze kräver mer av datorn, men däremot om man har en relativt modern dator helst med 2 Gb i RAM eller mer så är det inga problem. (Vem har mindre än 2 GB i Ram i dagens läge?)

Vidare verkar det vara så, att uTorrent är sämre på att hitta seeders och leechers.Men detta är inget faktum, utan ett intryck som jag fått genom åren. Det enda som är ett faktum är att Vuze snabbt hittar en massa seeders o leechers när man skall tanka ner en torrent. uTorrent har även problem med att hitta information om en seeder eller leecher, vilket inte Vuze har.

Detta grundar jag på att jag testade med båda programmen, och i Vuze stod hela IP-adressen, ISP osv.

I uTorrent däremot så stod det en massa konstiga tecken och siffror där te x IP-adressen stod i Vuze.

Bara att konstatera att Vuze klarar mer eftersom det är större och har mer inställningsmöjligheter.

Men om man inte har de behoven kan man ju välja Vuze, vilket jag gjort. smaken är som baken.

Har även använt uTorrent en del år, så inget ont om det.

Är man intresserad av att få ut så mycket som möjlg information om torrenten man skall tanka ner, så är Vuze perfekt. Där kan du i princip ställa in allt du vill, eller samtidigt konfa programmet som du vill.

Är du inte en inställningsfetischist, välj uTorrent,Bitcomet... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är oxå....är detta det rätta forumet att diskutera sådana program  ???

Det är inte programmen som är förbjudna! Torrent-protokollet används av div. högst seriösa företag. Det är vad du använder programmet till, som ofta kan ifrågasättas!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev denna tråden plötsligt intressant igen.

Håller med al6, man skall ha kött på benen innan man kastar smuts.

Man använder ju det som passar varje person bäst efter behov och dator prestanda.

Frågan jag ställde från början gällde ju Vuze, men blev lite irriterad för det kom en massa svar som inte gällde Vuze. Men om man frågar om ett program eller något specifikt, så vill man ju inte ha en massa kommentarer eller svar om något annat program. Det tror jag gäller för alla härinne på forumet.

Sorry för detta, och om jag trampade på några tår. Inte min mening isf.

Sedan att Vuze på något sätt skulle vara utdött som torrentklient tror jag knappast på.

Senaste torrenten kollade var det iaf 50% som använde sig utav Vuze eller f d Azureus.

Och på Download.com hade det laddats ner 2,7 miljoner ggr t ex....

Har innan använt de flesta torrentklienter, inklusive uTorrent.

Kan bara hålla med om att Vuze kräver mer av datorn, men däremot om man har en relativt modern dator helst med 2 Gb i RAM eller mer så är det inga problem. (Vem har mindre än 2 GB i Ram i dagens läge?)

Vidare verkar det vara så, att uTorrent är sämre på att hitta seeders och leechers.Men detta är inget faktum, utan ett intryck som jag fått genom åren. Det enda som är ett faktum är att Vuze snabbt hittar en massa seeders o leechers när man skall tanka ner en torrent. uTorrent har även problem med att hitta information om en seeder eller leecher, vilket inte Vuze har.

Detta grundar jag på att jag testade med båda programmen, och i Vuze stod hela IP-adressen, ISP osv.

I uTorrent däremot så stod det en massa konstiga tecken och siffror där te x IP-adressen stod i Vuze.

Bara att konstatera att Vuze klarar mer eftersom det är större och har mer inställningsmöjligheter.

Men om man inte har de behoven kan man ju välja Vuze, vilket jag gjort. smaken är som baken.

Har även använt uTorrent en del år, så inget ont om det.

Är man intresserad av att få ut så mycket som möjlg information om torrenten man skall tanka ner, så är Vuze perfekt. Där kan du i princip ställa in allt du vill, eller samtidigt konfa programmet som du vill.

Är du inte en inställningsfetischist, välj uTorrent,Bitcomet... 8)

Mr Jack Bauer... detta var humor av klass, i den högre skolan.

Du kastar dej in i debatten igen för att dementera "okonfirmerad smuts" - som al6 kalla det.

Sedan skapar du 6-7 nya "okonfirmerade smuts rykten" - fast omvänt då  ;)

Denna var bäst bland de övriga:

"Vidare verkar det vara så, att uTorrent är sämre på att hitta seeders och leechers"  :D :D :D

Tjaaa.. skall jag eller al6 begära källhänvisning för dessa "okonfirmerade" påståenden?  ;)

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det är så här, jo jag har kört båda.

Vill man ha en onödigt minneskrävande och slö sirapsklient som inte ens orkar köra 10 laddningar utan att slöa hela systemet, så väljer man Vuze. Mitt slöade redan på 3 simultana nedladdningar, och det i Ubuntu.

Vill man ha en liten, minnessnål och effektiv klient som lätt orkar dra 30 laddningar utan att knappt ta något på processorkraften, så väljer man µTorrent.

Så enkelt är det och orsaken till att µTorrent tog över marknaden.

Ni som kör Vuze, om ni vill köra en slö sirapsklient så är det inte mitt problem, bara jag slipper köra den. Själv kör jag en liten, snål och extremt effektiv torrentklient som heter µTorrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara omöjligt att skriva något här på forumet utan att trampa någon på tårna.

Kanske en fråga för moderatorena att ta upp i framtiden.

Man kan ju bara konstatera att det alltid kommer vara personer som tycker något är bättre än det andra, och det får man respektera hel enkelt.

Så jag tycker vi håller oss till grundfrågan i denna tråd:

i Vuze, hur ställer man in kryptering, och hur säkert är det?

Ni som gillar uTorrent; här får ni en gyllene chans att förklara hur det fungerar och hur man ställer in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp nu börjar det likna nåt.

Detta är precis det jag nyligen ställt in i Vuze samt uTorrent.

Men jag vill dubbelkolla så att det fungerar.

Provade med en kompis att tanka ner samma torrent, han använde uTorrent och jag använde Vuze.

I Vuze kom han upp i listan på peers, och han körde utan kryptering på.

Jag körde med krypteringen i bockad enligt tipset, och han kunde inte se mig då.

Problemet är ju bara det att jag fick upp en hel del fler klienter i min lista på denna torrent, än vad han fick i uTorrent.

Så därför undrar jag hur det kommer sig?

Hur dubbelkollar man att krypteringen fungerar?

Tankar man samma torrent så borde det ju komma upp samma antal klienter, peers och seeders, även om man använder sig utan olika torrentprogram??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...