mullcom Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 ang artickel: Installera Windows 7 från ett USB-minne funkar ju inte alls det där att lista USB minnet :S hittar det inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Vad kör du i för operativsystem? Ser du USB-minnet i Utforskaren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Vad kör du i för operativsystem? Ser du USB-minnet i Utforskaren? En liten fråga, hur stort bör usb minnet vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 En liten fråga, hur stort bör usb minnet vara? 4GB är väl en lämplig storlek, eftersom W7 är mer än 2GB... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Stenis: Jag tycker inte att instruktionen är komplett när det gäller att göra den nya disken bootbar. Att du valt FAT32 i guiden spelar väl ingen roll eller !? http://www.vista123.net/content/how-instal...table-usb-drive 6. Mount the Windows 7 beta iso using Daemon Tools or similar.7. Navigate to the boot directory * cd E:\boot 8. Using bootsect, we’ll make the USB drive a bootable NTFS drive, ready for a Windows 7 image (my drive was labeled G): * bootsect /nt60 G: PCGuiden: Eftersom ISO-filen uppackad till minnesstickan tar 3.2GB så är 4GB minimum. ang artickel: Installera Windows 7 från ett USB-minne funkar ju inte alls det där att lista USB minnet :S hittar det inte. Om du ser minnet som en disk i Windows så borde det fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Mitt USB syns. Min partition på enhet C: syns dock inte till. Jag gjorde en primär partition på C: men den visas inte. Det som visas är den totala storleken på C: där 20GB av den är en primär partition(enhet L:) inte syns? Provade att göra en logisk, samma där. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Mitt USB syns.Min partition på enhet C: syns dock inte till. Jag gjorde en primär partition på C: men den visas inte. Det som visas är den totala storleken på C: där 20GB av den är en primär partition(enhet L:) inte syns? Provade att göra en logisk, samma där. När du kör Diskpart programmet så har du fått instruktionen att köra kommandot "List Disk". Därmed ser du de fysiska diskarna. Vill du se dess partitioner så måste du först välja ut disken med "Select Disk <n>" och därefter köra "List Partition" följt av "Select Partition <n>". Detsamma gäller logiska enheter då du ser samtliga enheter med kommandot "List Volume". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 http://www.raymond.cc/blog/archives/2007/1...drive-bootable/ /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 När du kör Diskpart programmet så har du fått instruktionen att köra kommandot "List Disk".Därmed ser du de fysiska diskarna. Vill du se dess partitioner så måste du först välja ut disken med "Select Disk <n>" och därefter köra "List Partition" följt av "Select Partition <n>". Detsamma gäller logiska enheter då du ser samtliga enheter med kommandot "List Volume". Se där ja, alltid lär man sig något nytt här på Alltomxp. Tackar ödmjukast... /Anderzzon var rädd om varandra och glöm inte kramas i trafiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts