Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

Snygg bild Mats H vart kommer bilden ifrån, har du fotat det själv? Är det vinter där du bor.

//DAson

Tack!

Den kommer från mina vinternattsbilder, denna från februari, tagen på baksidan av vårt hus! Mitt i skogen, inga gatljus eller bakgrundbelysningar, annat än det som naturen bjuder på!

Ja vinter har vi väl, i alla fall början av, snöat för 2 gången nu på en vecka, men mild väder i antågande så det snön försvinner nog tyvärr igen.

Fotar så mycket jag hinner, är ju glad amatör på den fronten med en skaplig kamera!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Är det någon som vet om det finns snygga gamla Longhorn teman till Windows XP så är jag väldigt intresserad för jag har än gång i tiden testat Windows Longhorn Beta innan det blev Vista.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... jag skulle kunna rota fram mitt eget arbete. Men nu är det till Vista... en snygg moddning med Longhorn som mall. Körde själv en Milestone som förebild.

Annars är det bara att söka på DeviantArt

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat och sökt på Google och fann lite av varje på olika Longhorn teman till XP, ett ska jag visa upp här och nu så får vi se om någon tycker det är snyggt eller inte.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här är favoriten bland Longhorn teman nämligen Slate/Plex känns namnet igen. Och här visar jag upp ett annat Longhorn tema som jag tycker bäst om nämligen Longhorn Slat/Plex. Den som söker han finner. Har funnit Longhorns sidopanel som heter Longhorn Sidebar 5.0.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Manneman det värmde verkligen. Inte så svårt och få tag på teman bara man söker så finner man Longhorn teman. Skrivbordet mitt vart snyggare utan alla dessa ikoner det är bättre att ha det nere i Aktivitetsfältet Skrivbord alltså.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöll inte Longhorn temat så länge, för egentligen så har jag mer intresse av Vista teman bl.a.VistaMizer. VistaMizer är uppe i version 3.5.0.0 nu. Du kan ladda ned VistaMizer 3.5.0.0 härifrån undvik att ladda ned Expansionpack då kanske du får som jag fick Avast varnade för en trojan. Ladda bara ned temat och inte Expansionpacket. http://www.softpedia.com/get/Desktop-Enhancements/Themes/VistaMizer.shtml

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Är det någon som vet om det finns specilla teman till Windows Vista Home Basic. Eller så får man söka själv på Google. Men lite tips tar jag gärna emot tacksamt!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann just ett supersnyggt Windows 7 tema som också funkar i Vista Home Basic. När jag applicerade/aktiverade temat så fick jag en rejäl chock. Innan jag la in temat så patchade jag med VistaGlazz 2.0. Startade om Windows och aktiverade nästa steg för att kunna använda 3:e parts teman i Vista. Efter sen jag aktiverade temat så blev jag förvånad inte visste jagh att Vista Home Basic kunde få det genomskinliga glaseffekten i Vista Home Basic. Så nu ser mitt Vista Home Basic Ut som Windows 7. Nedan en bild på hur temat ser ut i Vista Home Basic.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag funnit ett Longhorn tema till Windows 7. Fann dem på Deviantart och där kan man välja 4 olika teman. Jag valde Longhorn Aero och vips så vart det snyggt se här. För att ni skall kunna använda tredjeparts teman så krävs det en themepatcher som ni säkert vet.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu i visar upp skrivbordet en gång till så borde det se ut som Longhorn "lite" Dator och Start-Menyn.

//DAson

Nah, inte om ja får säga det.

Kolla efter ett som heter Longhorn 7AIR till Win7..!

Longhorn_7Air_by_giannisgx89.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog inte visa upp nåt mer på ett tag tror jag. För jag får inte bra kritik!

//DAson

Joooo... klart du ska fortsätta. I min mening är det du som väger tyngst vad gäller att hålla denna tråden vid liv.

Keep ´em coming!

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bidra med mitt skrivbord. Det är tomt på innehåll förutom en papperskorg och en bakgrundsbild. I aktivitetsfältet finns det jag använder mest, förutom Photoshop och OpenEV samt Winrar.

Bilden är från Apollo 14. Fast det förstod ni nog redan. :)

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att visa upp mer skrivbordsteman framöver men då tänker jag ta och visa upp ett annat mästerskap, nu blev ni allt nyfikna va. Det är inget särskilt men jag fann det nu för en stund sen och det är ett 7 Transformation Pack 4.0 till XP. Har läst att det ska installeras i felsäkert läge för att förhindra systemfel som kan uppstå vid installationen. Jag kommer att bifoga en bild på hur det ser ut sen det lovar jag. Som jag sa så blir det att visa upp ett annat Windows 7 stylat XP nämligen Seven Remix XP som ni säkert känner till? 7 Transformation Oack 4.0 som jag skrev att jag hade tänkt och visa innehåller många störande buggar har jag sett på ett forum. Så då får det va så länge.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...