Gå till innehåll

Pimpa Windows 7


Manneman

Recommended Posts

Varför vänta tills Windows 7 är officiellt?

Här kan vi ta upp småmoddningar som ändrar de element i Windows 7 som vi inte gillar.... :rolleyes:

Personligen gillar jag för tillfället allt i Windows 7 rent utseendemässigt... UTOM INLOGGNINGSSKÄRMEN....

Kanske inte det lättaste alla gånger, men känner man igen sig i Vista så är det inte stor skillnad i 7. Filen som innehåller bakgrunderna till inloggningen heter "imageres.dll" och du behöver ta fullt ägande på den filen. Innan du nu börjar så säkerhetskopiera den. Därefter använder du ett "Recource"-program för att öppna filen... själv använder jag Resource Tuner.

Innuti filen "imageres.dll" finns ett antal mappar. I mappen IMAGE finns ett antal jpeg-filer med beteckningen 5031, 5032, 5033 osv... leta upp bakgrunden som stämmer med din upplösning. I mitt fall är det den första, 5031, som håller 1280*1024. Dubbeklicka på den och ersätt den med den fil man vill ha... upplösningen och formatet (jpeg) måste stämma. Man kan fortsätta och byta ut varje upplösning om man vill ha samma bakgrund även när man startar i felsäkert läge osv...

Spara din nya "imageres.dll" där du vill och gå sen till C:\Windows\System32 och leta upp orginalfilen... byt namn på den till exempelvis "imageres.dll.orginal" och klistra sen in din nymoddade fil...

När du nu loggar ut eller startar om så har du ändrat bakgrunden på inloggningsskärmen...

I Vista finns det ett program för detta som heter Logon Studio Vista... det funkar inte alls i Windows 7 även om det är samma filer som det programet modifierar.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...

För att ytterligare fräsha upp inloggningen, om man nu ändrat sin bild och tema etc så är det möjligt att lägga en "Dropshadow" effekt på namnet.

In i registret igen... leta reda på HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI

Skapa ett Dword som du kallar "ButtonSet", ge den värdet 1.

Logga ut, så får du se resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en massa dolda teman i Windows 7!

Visa skyddade systemfiler och navigera till %Windir%\Globalization\MCT... där finns mapparna med globala teman!

Hittade inte den katalogen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inte den katalogen...

Inte jag heller... i svenska W7. Den fanns i någon engelsk version jag hade igång här.... raderade tyvärr alla virtuella maskiner som jag körde i VPC 2007, så jag kan inte kolla vilken version det var!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan få tag på några av dem på "Hämta fler teman online..."

Mjo.. jag tror hela mappen finns, om man letar. Personligen är jag måttligt intresserad... tycker det räcker gott med dom inställningsmöjligheter som finns + mina egna skrivbordsbakgrunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga dolda längre... jag letade igenom winsxs katalogen :(

Jag hittade dom... i en Engelsk W7 Home Premium som jag installerade virtuellt för några dagar sedan... alltså originalnedladdningen från Microsoft Connect, som jag gjort versionsoberoende! B)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...

Nu har det börja komma en del roligt på olika communities. Ganska enkla steg att ändra sin Start-Orb osv... Lite småpill, men genomförbart.

Ta en titt på www.deviantart.com under Windows Vista Utilities... där finns Windows 7 moddar också

Mange

post-738-1258808112,41_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...