Gå till innehåll

Varning vid uppstart av antivirusprogram!


Recommended Posts

Postad (redigerade)

post-1775-1236082856_thumb.jpg

När jag startar datorn kommer ett varningsmeddelande att antivirusprogrammet är inaktiverat. :o

Detta började hända för en tid sedan. Vet ej vad som har gjort att detta sker. När jag klickar på felmeddelandet så kommer Säkerhetscenter upp där det givetvis står att antivirusprogrammet NOD32 är i funktion.

Vad kan jag göra för att slippa denna varning? Att göra systemåterställning är ingen bra lösning i detta fall.

Tacksam för alla förslag till åtgärd.

/candela

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Säkerhetsprogram (antivirus, brandväggar, antispionprogram, HIPS m.fl): Rubriken/Ämnet förtydligad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-1775-1236082856_thumb.jpg

När jag startar datorn kommer ett varningsmeddelande att antivirusprogrammet är inaktiverat. :o

Detta började hända för en tid sedan. Vet ej vad som har gjort att detta sker. När jag klickar på felmeddelandet så kommer Säkerhetscenter upp där det givetvis står att antivirusprogrammet NOD32 är i funktion.

Vad kan jag göra för att slippa denna varning? Att göra systemåterställning är ingen bra lösning i detta fall.

Tacksam för alla förslag till åtgärd.

/candela

Startar det inte upp sen eller?

Jag hade dessa meddelanden tidigare med AVG men det berodde på att MS var snabbare än AVG på att starta. Bytte dock till Norton som fungerar mkt bättre. Kolla om ominstallation fungerar eller så verkar det ha blitt nå knas i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

candela!

Detta har hänt mig någongång under alla år jag använt NOD32. Om du startar om datorn, brukar det inte funka som vanligt igen då?

Jag började använda NOD32 2001 och detta har hänt med version 2.7 och på Win XP Pro. Jag kommer inom kort att uppdatera till version 3 av NOD32 Antivirus.

Använder NOD32 på 3 datorer och då även på Vista Buisness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

candela!

Detta har hänt mig någongång under alla år jag använt NOD32. Om du startar om datorn, brukar det inte funka som vanligt igen då?

Jag började använda NOD32 2001 och detta har hänt med version 2.7 och på Win XP Pro. Jag kommer inom kort att uppdatera till version 3 av NOD32 Antivirus.

Använder NOD32 på 3 datorer och då även på Vista Buisness.

OlleBull,

Samma sak sker numera varje uppstart :angry: . NOD32 kommer igång men efter detta felmeddelande. För övrigt upplever jag NOD32 som det bästa

AV-program jag haft :D . Har prövat Mc Afee, Norton Internet Security 2007 och AVG 8.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar det inte upp sen eller?

Jag hade dessa meddelanden tidigare med AVG men det berodde på att MS var snabbare än AVG på att starta. Bytte dock till Norton som fungerar mkt bättre. Kolla om ominstallation fungerar eller så verkar det ha blitt nå knas i din dator.

Är böjd att tro att det blivit något knas, men vad?

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fusklösning är ju att ställa in att Säkerhetscenter inte skall ge meddelanden om AV-programmet: Säkerhetscenter > Ändra hur varningsmeddelanden visas (under Resurser), avmarkera Virusskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fusklösning är ju att ställa in att Säkerhetscenter inte skall ge meddelanden om AV-programmet: Säkerhetscenter > Ändra hur varningsmeddelanden visas (under Resurser), avmarkera Virusskydd.

Även en fusklösning kan vara värt att pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
JoWa!

Ändock, när man går till nedladdningssidan, från din länk, så är det version 3.0... som gäller, så 4:an måste vara ett fel, visserligen ser man en 4:a. Ville bara göra den noteringen.

http://www.eset.com/download/free_trial_download_int.php

Version 4 finns än så länge endast som 32-bitars engelsk version... och du måste ha login för att komma åt den! Troligen bara betalande kunder som kan logga in!

http://www.eset.com/download/registered_software.php

Edit:

Sorry... hittade 64-bitars också... väl gömd!

http://www.eset.com/download/home-64bit.php

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast Trial... full version kräver som sagt inloggning på ESET´s hemsa!

Aha, är det olika program, så att man inte kan köpa licens till demoversionen och därigenom få en fullversion? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, är det olika program, så att man inte kan köpa licens till demoversionen och därigenom få en fullversion?

Till version 3 trail så följer det med en licenskod som gör att programmet gäller i 30 dagar. När du köper programmet får du bara en licenskod. Du ändrar bara koden så blir den till en köpt version.

Eftersom jag har en kod så har jag laddat ner version 4. Nya moduler, datorn verkar vara lika snabb eller långsam hur man nu ser det som den var med version 3.

Ser fram emot lite oberoende tester nu.

//Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, är det olika program, så att man inte kan köpa licens till demoversionen och därigenom få en fullversion? :unsure:

När jag köpte min licens till SmartSecurity3 för snart ett år sedan, så fick jag besked från Eset Sverige att jag var tvungen att installera om från testversionen!... jag testade inte utan utgick ifrån att det dom sa var sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har Nod32 AV inget problem hos mig. delar min lisens nyckel med min granne. går jätta bra. vi delar på kostnaderna. tycker alla ska göra som jag och min granne gör :D det är ett plus :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...