Gå till innehåll

Windows 7 bygge 7057


Typhos

Recommended Posts

Snabb googling och det finns en del screens att kolla på....

Här: http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=23029

eller här: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=745470

Ska bli spännande att kolla... hittar info om att detta skulle kunna vara RC. Dessa antaganden är gjorda då denna versionen löper ända till 2010, enligt uppgift från ovan länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv om du får problem med Notepad och Windows Live programmen

Förresten skicka ett PM till mig

Way ahead of you... har redan fixat det....

Fick samma problem med detta bygget vad gäller låsning vid uppstart. Tror dessutom att jag vet varför....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker installera den på en av mina datorer och det gick bra tills efter första omstarten då börjar datorn klaga på hårddisken(Ultra DMA mode-5 S.M.A.R.T. Capable but disabled) kommer inte ens in i bios det går inte och tog hjälp av en 40G hårddisk och ändrade till auto men inte ****** hjälpte samma fel.

vet inte vad jag ska göra kan någon skänka lite tip?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Way ahead of you... har redan fixat det....

Fick samma problem med detta bygget vad gäller låsning vid uppstart. Tror dessutom att jag vet varför....

Mange

Kan man få reda på varför måntro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst... har en tråd om det här: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...mp;#entry115086

Jag har spekulerat i att det har med drivrutiner att göra, men för varje gång det händer lutar det åt att datorn inte bootar pga att jag ändrar en enhetsbokstav på en av mina partitioner på en lagringsdisk. Har fått lite hints av en IT-tekniker att "gammalt" skräp ligger i bl a "System Volume Information" som gör att uppstarten inte funkar i Windows 7 som den ska... Har nyinstallerat nu och håller tummarna på att det funkar om jag låter bli att ändra.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst... har en tråd om det här: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...mp;#entry115086

Jag har spekulerat i att det har med drivrutiner att göra, men för varje gång det händer lutar det åt att datorn inte bootar pga att jag ändrar en enhetsbokstav på en av mina partitioner på en lagringsdisk. Har fått lite hints av en IT-tekniker att "gammalt" skräp ligger i bl a "System Volume Information" som gör att uppstarten inte funkar i Windows 7 som den ska... Har nyinstallerat nu och håller tummarna på att det funkar om jag låter bli att ändra.

Mange

Ok jag skall installera snart jag med Så får vi se vad som händer

Vi kan hjälpas åt om vi stöter på samma patrull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag skall installera snart jag med Så får vi se vad som händer

Vi kan hjälpas åt om vi stöter på samma patrull

Alla gånger!

Fick igång Windows Live (Messenger, Photogallery och Mail utan problem).

Inloggningen/Utloggning är INTE animerad... bara ny bakgrund. Lite mindre kosmetiska förbättringar, wallpapers, userpics osv. Verkar aningen rappare och smidigare.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar aningen rappare och smidigare.

Mange

Efter mitt försök med 7048 är jag obeslutsam om jag skall ladda ner 7057 eller inte. Det kan ju bero på att jag gjorde en in-place upgrade istället för en nyinstallation men jag upplever den som nyckfull och trög. OM jag laddar ner den får det väl bli ominstallation av programmen. Jag har medvetet hållit nere antalet på testdatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...