Gå till innehåll

Logga in automatiskt på VPN


Recommended Posts

Kan man på något sett logga in automatiskt på sin vpn-anslutning liksom den vanliga internetanslutningen loggar in automatiskt. Jag kör med flashbacks anonymitetstjänst och måste ansluta manuellt varje gång jag vill bli anonym som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl det som är en av det braiga med vpn... att man måste använda namn och lösenord.

Jodå det kommer ju upp en ruta där man matar i användarnamn och lösenord (sparad data som jag matat in en gång). Men borde ju finnas ett alternativ där jag kan logga in automatiskt med dessa uppgifter. Någon säkerhetsbrist med det eller varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det kommer ju upp en ruta där man matar i användarnamn och lösenord (sparad data som jag matat in en gång). Men borde ju finnas ett alternativ där jag kan logga in automatiskt med dessa uppgifter. Någon säkerhetsbrist med det eller varför inte?

I egenskaper för uppkopplingen kan du ta bort bocken för " Fråga efter namn, lösenord, certifikat etc" under fliken "Alternativ"! Då koplar den upp automaiskt när du klickar på "Anslut"... förutsatt att du har sparat lösenordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I egenskaper för uppkopplingen kan du ta bort bocken för " Fråga efter namn, lösenord, certifikat etc" under fliken "Alternativ"! Då koplar den upp automaiskt när du klickar på "Anslut"... förutsatt att du har sparat lösenordet!

Ok, det blev ju lite smidigare att ansluta nu. Men jag skulle helst av allt vilja slippa ansluta manuellt varje gång. Kan man inte ställa in så man går online direkt när man startar windows automatsikt? Precis som den vanliga anslutningen mot mot router ansluter själv då jag startar upp windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det blev ju lite smidigare att ansluta nu. Men jag skulle helst av allt vilja slippa ansluta manuellt varje gång. Kan man inte ställa in så man går online direkt när man startar windows automatsikt? Precis som den vanliga anslutningen mot mot router ansluter själv då jag startar upp windows?

Nej det går inte, eftersom du ansluter till vpn-tjänsten genom din vanliga anslutning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, precis vad jag söker! Ska testa det.

Får inte installationen att fungera. Jag laddar hem senaste versionen av tunnelrat, klickar på exe-filen. Står att jag måste ha MS.net framework. Frågar den om jag vill hämta det nu eller välja nej. Väljer jag nej avslutas installationen trycker jag ja länkas jag till att hämta ms.net. Men eftersom jag redan har MS.net framework så vill jag ju inte hämta det en gång till. Har testat både ja och nej. Men funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte installationen att fungera. Jag laddar hem senaste versionen av tunnelrat, klickar på exe-filen. Står att jag måste ha MS.net framework. Frågar den om jag vill hämta det nu eller välja nej. Väljer jag nej avslutas installationen trycker jag ja länkas jag till att hämta ms.net. Men eftersom jag redan har MS.net framework så vill jag ju inte hämta det en gång till. Har testat både ja och nej. Men funkar inte.

Vet inte om det spelar någon roll men jag kör med win xp och har net framework 3,5 å det fungerar ......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...