Gå till innehåll

Rapportera buggar i Windows 7 RC Build 7100


DAson

Recommended Posts

Gäst al6

Windows 7 (x86 och x64) RC1 har en minnesläcka vid uppspelning av filmer kodade i ett speciellt format (.avi, vet inte specifikt) med Windows Aero påslaget, spelar ingen roll vilken grafikdrivrutin och detta pågår när man ändrar storleken av fönstret vilket allokerar minne tills spelaren kraschar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Kan du ordna en bulletproof återskapning av buggen? I så fall kan jag ta det vidare!

Jag? Självklart, detta felet har jag varje gång jag kollar på family guy...

Vet dock inte hur jag ska ta reda på vilket format mina filmer är av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facktist skulle det vara bra om man kunde rapportera in medelanden eller buggar som man har upptäckt som användare.

Så folket alle fall får en vink av att det finns.

men dom kanske får alldeles för många medelanden. hehe. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Hitta just den här artikeln som påtalar att buggar rapporteras automatiskt i Windows 7. Hade man sedan gjort det som ingen orkar... nämligen läst användaravtalet, så hade man redan känt till detta! ;)

http://www.idg.se/2.1085/1.228310/microsof...-i-windows-7-rc

Jo fast buggar rapporteras ju inte. Definitionen av "bug" är ju inte så tydlig så en dator kan själv avgöra att en bugg uppstått. Endast uttryckliga krascher kan ju rapporteras automatiskt.

Bug: Dra ett fönster så att underkanten av ramen är exakt vid underkanten på skärmen så blinkar ramen till i vitt. Har varit såhär sedan typ bygge 6800. Spelar ingen roll för hårdvaran / drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta just den här artikeln som påtalar att buggar rapporteras automatiskt i Windows 7. Hade man sedan gjort det som ingen orkar... nämligen läst användaravtalet, så hade man redan känt till detta! ;)

http://www.idg.se/2.1085/1.228310/microsof...-i-windows-7-rc

Förstår inte artikelns syfte, det som nämns fanns även i betaversionen. Det är ju det MS har baserat mängder med funktionsändringar på och data skickas i mängder till MS per automatik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte artikelns syfte, det som nämns fanns även i betaversionen. Det är ju det MS har baserat mängder med funktionsändringar på och data skickas i mängder till MS per automatik...

Mjo.... det luktar lite sensationsmakeri! Journalister, eller vad han nu är, mår ju som allra bäst när dom kan piska upp lite upprörda känslor bland folk. Skulle det sen utveckla sig till nån sorts masshysteri så är ju lyckan fullständig...! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske bara är lite petig men varför ska allt sitta så tätt på vissa ställen?

Detta har ju hängt me ända sedan betan och ja tycker ms borde ha fixat detta nu till RCn.

Har två exempel här men har hittat rätt många lite här och där.

post-4306-1241727816_thumb.png

post-4306-1241727821_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt samma bugg i Windows 7 RC Build 7100 x86 som jag har precis installerat och även hämtat hem viktiga upppdateringar till. Jag ska bara tala om att jag är mer van vid 32-bitars version av Windows 7 RC Build 7100 hade då tillfälligt x64 men den passade inte mig så då får det bli denna version istället. Och nu till den konstiga buggen se bilden nedan vad jag menar det var exakt likadant i 64-bitars versionen av Windows 7 RC Build 7100.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt samma bugg i Windows 7 RC Build 7100 x86 som jag har precis installerat och även hämtat hem viktiga upppdateringar till. Jag ska bara tala om att jag är mer van vid 32-bitars version av Windows 7 RC Build 7100 hade då tillfälligt x64 men den passade inte mig så då får det bli denna version istället. Och nu till den konstiga buggen se bilden nedan vad jag menar det var exakt likadant i 64-bitars versionen av Windows 7 RC Build 7100.

//DAson

Har för mig att jag läst någonstans på forumet om just din bugg... Men buggrappertera så det ryker om det!! :lol:

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Med GSpot ;)

Najs, det är XVID. Antar att det räcker att säga det?

Det finns alltså en fet minnesläcka i avkodningen för XVID i Windows Media Player i Windows 7 x64 samt x86.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Är det fler på detta forum som har råkat ut för samma minnesvisningsbugg som jag har fått? Både i Windows 7 RC x86 & x64. Det finns alltså ingen buggfix, men det är ju klart det är ju en RC. Men hoppas detta är åtgärdat i den färdiga releasen av Windows 7. Se bild i ett annat inlägg.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste det vara något fel på min Windows 7 RC Build 7100 utgåva eftersom att din är korrekt och finns där minnesvisningen alltså. I Vista finns minnesvisningen i Egenskaper konstigt får jag säga.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...