Gå till innehåll

Vilken Adobe reader version till Win 7 64bit?


Silenz

Recommended Posts

Tog ned Adobe reader för Vista 64bit till Win 7 64bit men kan inte läsa pdf filer när jag surfar däremot om jag först laddar ned dom.

Borde jag ta för 32bit istället?

Nej du borde istället välja en snabbare, lättare och mindre attackutsatt pdf-läsare, som t.ex Foxit Reader!

OBS! Glöm inte att välja "Custom" installation, och bocka ur alla toolbars och annat skräp som dom annars skickar med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ned Adobe reader för Vista 64bit till Win 7 64bit men kan inte läsa pdf filer när jag surfar däremot om jag först laddar ned dom.

Borde jag ta för 32bit istället?

Aha, är .msi-varianten en 64-bitarsversion? :unsure:

Börja med att kolla inställningarna i Reader: Ctrl+K, Internet, Visa PDF i webbläsare.

Vilken webbläsare använder du? Se till att nödvändiga tillägg är aktiverade. För Opera, Firefox och Chrome behövs nppdf32.dll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fastän att det inte var vad du frågade efter så måste jag hålla med de som förslagit att använda Foxit Reader istället. Jag har även testat Sumatra (portable) för det var så slimmat men hade lite småstrul med det så gick tillbaka till Foxit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ändå är inne på alternativa läsare vill jag som vanligt lobba för PDF-XChange Viewer (portabel), som jag tycker mycket bättre om än Foxit - inte minst då man kan gömma "Pro"-funktionerna i menyerna så man slipper påminnas om att det även finns en betalversion som kan redigera PDF-filer. Jag har dock inte koll på om den passat 64 bit W7.

http://www.docu-track.com/home/prod_user/P...ols/pdfx_viewer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...