Gå till innehåll

Har börjat ett nytt liv... tror jag


Venoms

Recommended Posts

Reparatör av Briggs & Stratton motorer och åkgräsklippare samt andra trädgårsmaskiner.

Har precis bytt vevstake och oljeslunga i en skuren 12,5 hp B&S samt renoverat en 11hp B&S på en Stiga Park.

Husqvarna 245rx röjsåg felsökt och reparerad...

Undrar om detta kan vara mitt nya liv :rolleyes::blink:

Om någon behöver hjälp... bara fråga :)

Vad gör ni andra på semestern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparatör av Briggs & Stratton motorer och åkgräsklippare samt andra trädgårsmaskiner.

Har precis bytt vevstake och oljeslunga i en skuren 12,5 hp B&S samt renoverat en 11hp B&S på en Stiga Park.

Husqvarna 245rx röjsåg felsökt och reparerad...

Undrar om detta kan vara mitt nya liv :rolleyes::blink:

Om någon behöver hjälp... bara fråga :)

Vad gör ni andra på semestern...

Inte mycket.. har annars två Husqvarna vetteran hojjar som behöver omvårdnad men inte denna sommaren.

Hoppas verkligen inte detta är något du kommer att pyssla med Venoms..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparatör av Briggs & Stratton motorer och åkgräsklippare samt andra trädgårsmaskiner.

Har precis bytt vevstake och oljeslunga i en skuren 12,5 hp B&S samt renoverat en 11hp B&S på en Stiga Park.

Husqvarna 245rx röjsåg felsökt och reparerad...

Undrar om detta kan vara mitt nya liv :rolleyes::blink:

Om någon behöver hjälp... bara fråga :)

Vad gör ni andra på semestern...

Nämen vad trevligt!

De där låter ju riktigt spännande & intressant och lagom stort & pyssla med :)

Har själv en 245RX som snart ska ut & få göra skäl för sig. En himmla hållbar Röjsåg, har haft min sen -96 och går som en klocka.

Jobbar du med motorsågar också? Måste ställa en fråga, vilket är favoritmärket? och vad tycker du om dessa "Pixel"kedjor:)

Mina favoriter kommer nog alltid & förbli Husquarna & Jonsered även om en repa med en Rottne skördare också inte går av för hackor mellan varven.

Bytte upp mig ifrån MTD med bakhjulsdrift & uppsamlare till Husquarna gräsklippare förra sommarn, fast då med Honda motor, sägs att dem ska hålla längre än B&S men de e ju diskuterbart:)

Godkväll på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byter motor i min lastmaskin

tub

just ja +fixar div datorer ska bli skönt när semestern är slut :lol:

Tjena Tub!

Snygg gammal bandtraktor du har på bilden :)

Får man fråga vilken typ av hjullastare, din egen?

Ganska kul de här, alla tycks ha olja på händer & kläder i de här forumet :D

Kanske inte riktigt va man först förväntar sig på ett dataforum & möta

Får önska dig lycka till med meket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du med motorsågar också? Måste ställa en fråga, vilket är favoritmärket? och vad tycker du om dessa "Pixel"kedjor:)

Mina favoriter kommer nog alltid & förbli Husquarna & Jonsered även om en repa med en Rottne skördare också inte går av för hackor mellan varven.

Inte mer än jag måste... :P , Vad gälle pixelkedjor så tycker jag att de är bra, de ger en tendens till att "kasta" mindre än vanliga. Fast byter man, så måste man vara noga med att byta svärd och kedjedrev också. Drevet är lite överkurs men om man sågar mycket så är det att föredra.

Det är sannolikt ingen höjdare att köra Husqvarnas Pixel på ett svärd för standard .325-kedjor eftersom den gör lite för smalt spår i träet för svärdet, och tvärtom fullbredds .325 på ett Pixelsvärd blir kanske lite vingligare.

Om jag byter ut Husqvarnan, blir det till Stihl...

Hondamotorn ska vara bättre, har jag hört.

B & S mindre motorer, upp till 18 hp tror jag, har oljeslunga, dvs stänksmörjning, och är därför mycket känsliga för lutningar och för lite olja i sumpen. Var extremt noga med att kolla oljenivån innan varje start. och att följa deras reommendation att byta olja var 25:e timme eller varje säsong, vilket som kommer först.

Om det är någon som har några B&S vrak, i de större modellerna... från 11 hp och uppåt, skicka dem till mig i stället för skroten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tub!

Snygg gammal bandtraktor du har på bilden :)

Får man fråga vilken typ av hjullastare, din egen?

Ganska kul de här, alla tycks ha olja på händer & kläder i de här forumet :D

Kanske inte riktigt va man först förväntar sig på ett dataforum & möta

Får önska dig lycka till med meket!

det är en gammal Michigan 125B från -74 ett stort as på ca: 20 ton

och ja det är min egen

fick i den nya motorn idag mellan regnskurarna

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...